Chrysler zaczął wreszcie zarabiać!

Sergio Marchionne, czyli człowiek odpowiedzialny za Fiata i Chryslera, w tym roku z pewnością uśmiecha się znacznie szerzej niż w ubiegłym. Inwestycja w amerykański koncern okazała się dobrym pomysłem, ponieważ w 2011 roku Chrysler po raz pierwszy od czasu bankructwa zanotował zyski.

(fot. autos.ctv.ca)(fot. autos.ctv.ca)
Bartosz Pokrzywiński

Sergio Marchionne, czyli człowiek odpowiedzialny za Fiata i Chryslera, w tym roku z pewnością uśmiecha się znacznie szerzej niż w ubiegłym. Inwestycja w amerykański koncern okazała się dobrym pomysłem, ponieważ w 2011 roku Chrysler po raz pierwszy od czasu bankructwa zanotował zyski.

Trzy lata temu Chrysler ogłosił bankructwo i po restrukturyzacji firma powoli odbija się od dna. Kryzys zdecydowanie lepiej przetrwał Ford, który jako jedyny z wielkiej trójki nie poddał się, a General Motors bardzo szybko powrócił na szczyt.

Chryslerowi zajmuje to trochę więcej czasu, ale widać postępy. W 2011 roku amerykański koncern sprzedał łącznie 1 369 114 samochodów, czyli o 26% więcej niż w 2010 roku i zanotował przychody w wysokości 55 mld dol. Pozwoliło to amerykańsko-włoskiej firmie zarobić 183 mln dol.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia