General Motors wraca na szczyt!

Od bankructwa General Motors minęło dopiero 30 miesięcy, a koncern z siedzibą w Detroit zapomniał już o problemach i po drobnych przejściach wyszedł z kryzysu gospodarczego obronną ręką. GM jest oficjalnie największym producentem samochodów na świecie.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Od bankructwa General Motors minęło dopiero 30 miesięcy, a koncern z siedzibą w Detroit zapomniał już o problemach i po drobnych przejściach wyszedł z kryzysu gospodarczego obronną ręką. GM jest oficjalnie największym producentem samochodów na świecie.

Według danych sprzedażowych z 2011 roku koncern General Motors sprzedał łącznie ponad 9 milionów samochodów na całym świecie ustanawiając nowy rekord w historii motoryzacji oraz bijąc na głowę Toyotę, która w związku z problemami produkcyjnymi spowodowanymi trzęsieniem ziemi na początku roku, dopiero wraca do formy. GM bez problemu pobił też ambitnego Volkswagena, plasującego się obecnie na 2. miejscu w rankingach sprzedaży.

Ogromny wkład w sukces koncernu z Detroit miał Chevrolet, który zanotował na poszczególnych rynkach kolosalny wzrost sprzedaży. Najlepiej było w Tajlandii, gdzie salony Chevy opuściło o 58% więcej aut niż w roku 2010. 49-procentowy wzrost w Rosji i łączna sprzedaż 173 485 na tym obszarze także jest powodem do dumy, nadal jednak zdecydowanie najwięcej Chevroletów znajduje swoich nabywców w Stanach Zjednoczonych. Tylko w zeszłym roku sprzedano tam o 13% więcej aut osiągając wynik 1 775 812 egzemplarzy.

Wchłonięcie Daewoo przez Chevroleta było świetnym planem General Motors, a doskonale widać to także w Polsce. Testowane przez nas Orlando czy Cruze okazały się naprawdę dobrymi propozycjami za bardzo rozsądne pieniądze. Oby tak dalej.

Z jednej strony rynek motoryzacyjny coraz prężniej się rozwija - VW, Porsche, General Motors, Hyundai/KIA, Ford notują naprawdę rewelacyjne rezultaty. Patrząc na to wszystko z drugiej strony, upadają małe marki, które nie są wspierane przez duże koncerny, przykładem tego może być Saab.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.