Używany Chrysler Crossfire - typowe awarie i problemy
15.10.2011 21:38, aktual.: 07.10.2022 18:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Specjalnie dla fanów aut ze Stanów Zjednoczonych postanowiliśmy prześwietlić jedno z niszowych coupe, które jeszcze do niedawna było poza zasięgiem większości kierowców, a teraz dzięki dużej utracie wartości jest dostępne dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Przeciwnicy samochodów zza Oceanu z pewnością będą obawiać się o skuteczność prowadzenia się tego modelu w zakrętach, muszą jednak wiedzieć, że choć na zewnątrz jest to Chrysler Crossfire to pod karoserią tego modelu kryje się technologia Mercedesa SLK.
Przez cały okres produkcji auto nie przeszło nawet jednego faceliftingu, a produkcję Crossfirea zakończono dokładnie w 2007 roku i jak dotąd model ten nie doczekał się swojego następcy.
Silniki
- V6 3,2 (218 KM)
- V6 3,2 kompresor (335 KM) wersja SRT-6
Wyżej wymienione odmiany silnikowe w rzeczywistości bazują na jednej jednostce napędowej pochodzącej z Mercedes SLK pierwszej generacji oznaczonej symbolem fabrycznym R170. Ta mocniejsza wersja jest konstrukcją nadwornego tunera niemieckiej marki AMG.
Jednostka o pojemności 3,2-litra nie powinna sprawiać większych problemów w eksploatacji, ale warto pamiętać o tym, że ewentualna wymiana cewek zapłonowych, które lubią zawodzić w nowoczesnych silnikach benzynowych o dużych pojemnościach z pewnością nie będzie należała do tanich, bo jest tu ich aż sześć.
218-konny wariant pierwszą setkę osiąga w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono w nim do 250 km/h. Rasowa wersja SRT-6 od zera do 100 km/h przyśpiesza z kolei w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi tu 255 km/h. Wybór należy od zasobności waszego portfela, choć według nas podstawowa wersja w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy.
Awaryjność
Jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym? Niestety w wielu egzemplarzach na tylnej klapie bagażnika zaczyna pojawiać się korozja. Użytkownicy Chryslera Crossfire narzekają na niską jakość wykończenia wnętrza – podczas jazdy dają się słyszeć trzaski plastików. Kolejnym drobnym mankamentem są także parujące reflektory. Przed zakupem warto też sprawdzić, czy z silnika nie wycieka olej. Zwróćmy również uwagę na to jak wchodzą biegi – skrzynia lubi czasem haczyć.
Naszym zdaniem
Ciężko będzie też znaleźć dobrego mechanika, który odpowiednio zajmie się naszym autem. Największe zalety tego modelu to: rewelacyjne własności jezdne, oryginalny design i przyzwoite osiągi. Na uwagę zasługuje też cena - najtańsze egzemplarze Chryslera Crossfire kupimy już za około 35 000 zł.