Caterham Seven 170 to najmniejszy model marki. Waży tyle co nic

Prościej i lżej — to dewiza, którą od lat kieruje się brytyjski Caterham. W najnowszej odsłonie przybrała ona naprawdę ekstremalną formę. Model Seven 170 to sportowiec, który wymiarami i masą przypomina bardziej zabawkę niż prawdziwy samochód.

Caterham Seven 170 (2021)Caterham Seven 170 (2021)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Caterham
Aleksander Ruciński

Seven 170 oficjalnie debiutuje jako najmniejsze auto w gamie Caterhama. Z szerokością 1470 mm i masą własną na poziomie 440 kg, bez problemu zakwalifikowałby się do japońskiej kategorii kei carów. Będzie jednak sprzedawany w Europie, dumnie nosząc miano najmniejszego modelu w gamie.

Przy takich parametrach nie potrzeba piekielnie mocnego silnika, by zapewnić godne osiągi. Pod maską znajdziemy więc doładowaną 3-cylindrówkę o pojemności 660 cm3 (kolejne nawiązanie do kei carów). 84 KM mocy i 116 Nm maksymalnego momentu obrotowego na pierwszy rzut oka nie wyglądają najlepiej, ale już stosunek mocy do masy, wynoszący 170 KM na tonę, pozwala inaczej spojrzeć na tę konstrukcję.

Stąd zresztą taka, a nie inna liczba w nazwie. Najmniejsze wydanie poznacie jednak nie tylko po malutkim nadwoziu, ale i ekstremalnie wąskich oponach. Sportowe Avony ZT7 mają bowiem zaledwie 155 mm szerokości. To wartość, która ma zagwarantować łatwą jazdę w bocznym poślizgu.

Caterham Seven 170 (2021)
Caterham Seven 170 (2021) © mat. prasowe / Caterham

Warto wspomnieć, że bardziej wymagający klienci mogą wybrać opcjonalny pakiet R ze sportowym zawieszeniem, 14-calowymi felgami czy dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Dostaną też kokpit z włókna węglowego, kompozytowe fotele i szelkowe pasy. Wszystko to za dodatkowe 1000 funtów.

Ceny bazowego wydania startują natomiast z pułapu 22 990 funtów. Niemało, ale trudno o drugą, równie nietypową konstrukcję, która zapewni tak dużo radości, przy tak niewielkiej mocy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯