Toyota Yaris Cross debiutuje w czasie pandemii. "Byłem" na jej premierze i chcę wrócić do normalności

Miał być splendor, stoisko na salonie samochodowym w Genewie, mnóstwo dziennikarzy i kuluarowe ploteczki. Jest link do strony, krótka prezentacja i podziękowanie za obecność. Premiera nowej Toyoty Yaris Cross pokazała mi, jak wiele straciliśmy przez koronawirusa.

Yaris Cross wygląda jak zmniejszone RAV-4. Na żywo pewnie też prezentuje się dobrze.Yaris Cross wygląda jak zmniejszone RAV-4. Na żywo pewnie też prezentuje się dobrze.
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Już odwołanie marcowego salonu samochodowego w Genewie było dla branży motoryzacyjnej olbrzymim ciosem. Wcześniej tylko II wojna światowa była w stanie przeszkodzić w zebraniu się na halach Palexpo, gdzie największe firmy motoryzacyjne mogły na "ziemi niczyjej" pokazać swoje nowości.

W takich warunkach, choć hale pękały w szwach, a podłączenie się do wi-fi graniczyło z cudem, można było z bliska przyjrzeć się modelom, które w ciągu najbliższego roku pojawią się na drogach. Do niektórych aut stało się w kolejkach po kilkadziesiąt minut, tylko po to, by zrobić niewyraźne zdjęcie. To był cud, jeśli w tym samym momencie Chińczycy nie wchodzili w kadr, mierząc, fotografując i przekazując instrukcję do fabryki, gdzie już startowała produkcja bardzo podobnego samochodu, tylko z lokalnym znaczkiem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Tym razem jednak otrzymałem link do strony, gdzie punktualnie o 10.00 "blokada została zwolniona", a mym oczom ukazał się filmik o nowej Toyocie Yaris Cross. Nawet bez zerkania na klip z uśmiechniętymi ludźmi uprawiającymi sport wiem, że to auto będzie się sprzedawać. Segment jest chłonny, a sam Yaris Cross wygląda całkiem nieźle i ma gumki do zabezpieczenia zakupów. Znając Toyotę pewnie będzie mało palił.

Oczywiście, że siedzenie w szlafroku z kawą w ręce jest niezwykle wygodnym sposobem pracy. Zazwyczaj premiery wiązały się z pobudkami o nieludzkiej godzinie, przelotem na miejsce, przyjrzeniu się autu, zjedzeniu minikanapki i powrotu do domu przed północą. Lecz przynajmniej wtedy mógłbym coś powiedzieć o pozycji za kierownicą, materiałach, wykonaniu. Zazwyczaj i tak każda wpadka jakościowa kończyła się szybkim tłumaczeniem twórców, że to egzemplarz "przedprodukcyjny", ale mógłbym napisać coś więcej niż to, co znalazłem w ociekającej słodyczą informacji prasowej.

Zobacz również: Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem

Tak naprawdę z rzeczy, które musicie wiedzieć o Yarisie Cross, to fakt, że ma on trzycylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra połączony z układem hybrydowym. Łączna moc to 116 KM. Auto może mieć napęd na cztery koła, a w stosunku do nowego Yarisa, Cross został podniesiony o 30 mm. Terenowa stylizacja nie przeszkodziła na zamontowanie nawet 18-calowych felg. Ale tego wszystkiego możecie dowiedzieć się na stronie producenta.

Najgorsze jest jednak to, że ktoś może zauważyć, że takie prezentacje bardzo dobrze "spinają się" w excelu. Po co wydawać miliony na stoisko w Genewie, jeśli kilkuminutowy film załatwia sprawę? Tylko że wcale to nie "załatwia" sprawy, choć rozumiem ryzyko związane z pandemią. Pozostaje jedynie siedzieć w domu i czekać na zakończenie tej dziwnej sytuacji.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟