Buick Riviera Concept – naładowany technologią [aktualizacja]
Buick nie produkuje modeli Riviera od 1999 r., ale po raz kolejny w ciągu kilku ostatnich lat pokazał studyjny pojazd noszący tę nazwę. Zaprezentowane na targach w Szanghaju auto jest hybrydą typu plug-in, której baterie można ładować bezprzewodowo.
22.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:22
Buick nie produkuje modeli Riviera od 1999 r., ale po raz kolejny w ciągu kilku ostatnich lat pokazał studyjny pojazd noszący tę nazwę. Zaprezentowane na targach w Szanghaju auto jest hybrydą typu plug-in, której baterie można ładować bezprzewodowo.
Modele z serii Riviera były wytwarzane przez Buicka od 1963 r. Mianem tym określane były duże, wygodne pojazdy o karoseriach coupé. Ostatnia Riviera zniknęła z rynku w 1999 r., ale być może wkrótce pojawi się kolejne wcielenie tego wozu.
Buick Riviera Concept jest efektem kooperacji oddziału General Motors w Szanghaju oraz Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC). Oba ośrodki zbudowały też prototypową Rivierę, która została zaprezentowana w 2007 r. Zarówno model z bieżącego roku, jak i sprzed 5 lat mają wiele wspólnego, np. kształt sylwetki, podnoszone do góry drzwi czy przednią szybę zachodzącą na dach. Niestety, Buick jak na razie opublikował tylko jedno zdjęcie konceptu z Szanghaju, więc w wielu kwestiach musimy mu wierzyć na słowo.
Stylistyka nowego studium była inspirowana "dynamiczną naturą wody". Grill przypominający wodospad oraz światła do jazdy dziennej mają stać się charakterystycznymi elementami nowych aut marki Buick. Producent nie pokazał zdjęć wnętrza, ale podał, że zostało no wykończone zamszem, aluminium i hebanem.
Riviera ma na pokładzie system multimedialny, który możliwością przesyłu danych w standardzie 4G LTE, co pozwala na uzyskanie dostępu do nadanych nt. natężenia ruchu czy pogody. O przeszkodach informuje kierowcę układ złożony z 10. kamer i 18. czujników, wyświetlający holograficzny obraz sytuacji na przedniej szybie.
Buick Riviera Concept to tzw. W-PHEV, czyli wireless plug-in hybrid electric vehicle. Nie wiadomo, jak dokładnie wygląda napęd auta, poza tym, że samochód może jeździć w trybie elektrycznym lub hybrydowym. Ładowanie może odbywać się przy pomocy podłączenia do prądu przez kabel lub bezprzewodowo, poprzez panele zamontowane na spodzie pojazdu.
Buick wyposażył prototyp w system 4. skrętnych kół i zawieszenie sterowane elektromagnetycznie. Ponadt Riviera ma aktywny tempomat i systemy kontrolujące zmianę pasa ruchu, ostrzegające przed autami znajdującymi się w martwym polu i night vision (układ "widzący" w ciemności).
Buick pisze też w informacji prasowej o "przezroczystych słupkach A" oraz autopilocie, nie wyjaśnia jednak, jak funkcjonują te innowacje. Na zdjęciu widać, że słupki nie są przeszklone, więc być może chodzi o kolejne wykorzystanie kamer.
[aktualizacja 23 kwietnia]
Buick opublikował nowe zdjęcia swojego prototypu. Można na nich obejrzeć auto z otwartymi drzwiami, a także jego tył oraz wnętrze.
Źródło: WCF