Brytyjczycy nie opuszczają dachów w kabrioletach

Brytyjscy właściciele aut typu cabrio bardzo rzadko jeżdżą z otwartym dachem, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Audi.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Wyspiarze uwielbiają kabriolety. Firma ubezpieczeniowa LV= oszacowała, że w latach 1993-2010 liczba samochodów z otwartym nadwoziem wzrosła w Wielkiej Brytanii o prawie 600 %. W sumie po Zjednoczonym Królestwie jeździ ok. 1 mln tego typu pojazdów.

Dla Audi to największy rynek zbytu modeli cabrio w Europie. Firma z Ingolstadt postanowiła sprawdzić czy w kraju, w którym bardzo często pada deszcz, kierowcy korzystają z najważniejszej funkcji takich aut – możliwości opuszczania dachu. W tym celu niemiecki producent przeprowadził ankietę.

Audi nie podało ilu respondentów wzięło udział w badaniu, ale przytacza dane procentowe. Okazuje się, że aż 64 % właścicieli kabrioletów bardzo rzadko lub wcale nie opuszcza dachu. Częściej z wiatrem we włosach jeżdżą kobiety.

39 % z nich twierdzi, że praktycznie zawsze podróżuje pod gołym niebem, w porównaniu do 32 % mężczyzn. Tylko 17 % pań nigdy nie otwiera dachu. U panów ten wynik wynosi 27 %. Największymi entuzjastami jazdy "pod chmurką" są kierowcy w wieku od 25 do 34 lat.

Audi było ciekawe, dlaczego Brytyjczycy tak kochają kabriolety. 46 % ankietowanych odpowiedziało, że kupuje roadstera lub cabrio dla egzotycznego wyglądu. Niemiecka firma ma w ofercie sześć modeli z otwieranym dachem: A3, A5 i S5 Cabriolet, TT i TT RS Roadster i R8 Spyder.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Dowiedz się więcej o samochodach marki Audi:

Źródło: Cheap Car Insurance • Audi

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić