Brabus Rocket 900. Dzieło tunera jest tak mocne, że trzeba ograniczać je elektroniką

Brabus lubi szokować swoimi dziełami. Nie inaczej jest w tym przypadku. Brabus Rocket 900 ma zdumiewające możliwości nad którymi musi panować elektronika. Niestety, na drogi wyjedzie zaledwie 10 egzemplarzy.

Wygląda bardzo agresywnie, ale każdy wlot ma tutaj swój celWygląda bardzo agresywnie, ale każdy wlot ma tutaj swój cel
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Bardzo podoba mi się podejście tego niemieckiego tunera do nazw. Gdy Mercedes nazywa swoją torową limuzynę AMG GT 4-door 63 S 4Matic, Brabus wybiera prostą i przemawiającą do wyobraźni opcję: Rocket 900 (Rakieta 900). Liczba oczywiście wskazuje na moc tego auta, którą uzyskano dzięki powiększeniu pojemności do 4,5 l oraz przerobieniu sprężarek. Jednostka generuje 1250 Nm momentu obrotowego, ale został ograniczony do 1050 Nm, bo skrzynia nie wytrzymywała takiego obciążenia.

Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900 © mat. prasowe

Ograniczona jest również prędkość maksymalna, do 330 km/h, głównie ze względu na wytrzymałość opon (Pirelli P Zero mające 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu). Sprint do setki zajmuje 2,9 s, do osiągnięcia prędkości 300 km/h Brabus 900 potrzebuje 23,9 s. Oficjalnie, według danych homologacyjnych Rocket 900 spala w mieście 17,3 l benzyny na 100 km.

Zapakowanie takich kół (Monoblock Z) wymagało poszerzenia błotników. Elementy aerodynamiczne wykonane zostały z włókna węglowego, w kabinie za to pojawiły się wstawki ze skóry oraz alkantary. Gustowna tapicerka jest wykonywana ręcznie przez manufakturę w niemieckiem Bottrop. Cena to ok. 427 tys. euro (prawie 2 mln zł).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne