Brabus G 63 AMG 6x6 B63S-700 (2013)

Do tej pory najbardziej nietypowym samochodem zmodyfikowanym przez Brabusa był Unimog, jednak na salon samochodowy we Frankfurcie tuner przywiózł auto co najmniej tak samo unikatowe – 700-konnego Mercedesa klasy G z napędem 6x6.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mercedes klasy G w zależności od wersji jedna z najlepszych terenówek lub jeden z najlepszych SUV-ów na świecie. Na początku roku niemiecki producent postanowił zbudować auto, które absolutnie przyćmi konkurencję. W ten sposób powstał G 63 AMG 6x6, czyli trzyosiowy wóz terenowy z pięcioma blokadami mechanizmów różnicowych, który wjedzie… wszędzie.

Więcej o tej maszynie pisał Marcin Łobodziński w artykule pod tytułem: „Mercedes G63 AMG 6×6 – terenowy ideał?”. W tym tekście Marcin zadał pytanie czy G 6x6 to samochód idealny? Według Brabusa nie. Ten idealny, to właśnie zmodyfikowany przez warsztat z Bottrop.

Obraz

W tym potężnym samochodzie producent zainstalował równie potężną jednostkę napędową. 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem paliwa daje kierowcy do dyspozycji moc 544 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy 760 Nm w przedziale 2000-5000 obr./min.

Moc najpierw trafia do 7-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej, by następnie być rozdzielona między osie, a potem poprzez mechanizmy różnicowe z blokadami i zwolnice trafić wreszcie na wszystkie koła.

Obraz

Po zastosowaniu przez Brabusa zestawu zwiększającego moc o nazwie B63S-700 silnik rozwija teraz równe 700 KM przy 5300 obr./min, a moment obrotowy osiąga wartość 960 Nm w zakresie 2000-4500 obr./min.

W ramach kitu B63S-700 tuner wymienił turbosprężarki na odpowiedniki z większymi sprężarkami oraz wgrał „wirusa” do ECU. Założono też sportowy układ wydechowy z rurami o średnicy 75 mm i konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Poza tym wymieniono intercoolery. Na tuning silnika Brabus daje gwarancję na 100 tys. km.

Obraz

Choć osiągi drogowe w tym pojeździe są sprawą drugorzędną, to wspomnę o nich dla porządku. Od 0 do 100 km/h G 63 AMG 6x6 rozpędza się teraz w 7,40 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Jeśli chodzi o zmiany optyczne, to są one dość skromne. Styliści z Bottrop nie pokusili się na szczęście o drastyczne modyfikacje, które w efekcie mogłyby ograniczyć własności terenowe wozu (mam tu na myśli nisko wiszące spojlery). Skończyło się na wymianie pokrywy silnika oraz osłon kół na kompozytowe, zamontowaniu polerowanych rur wylotowych i montażu nowej osłony chłodnicy, a także zwiększeniu liczby świateł LED-owych z przodu.

Obraz

W środku Brabus G ma skórzaną tapicerkę najwyższej jakości, a o tym, która firma modyfikowała ten nietypowy samochód, przypominają umieszczone w różnych miejscach logotypy tunera.

Auto można oglądać na targach samochodowych we Frankfurcie.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 37x12,5x18
  • Opony środkowe i tylne: 37x12,5x18

Masy i wymiary:

  • Masa własna:≈ 3700 kg
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 5,29 kg/KM (seryjny – 6,80 kg/KM)
  • Długość: 5875 mm
  • Szerokość: 2110 mm
  • Wysokość: 2280 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 160 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/25] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀