Brabus G 63 AMG 6x6 B63S-700 (2013)
Do tej pory najbardziej nietypowym samochodem zmodyfikowanym przez Brabusa był Unimog, jednak na salon samochodowy we Frankfurcie tuner przywiózł auto co najmniej tak samo unikatowe – 700-konnego Mercedesa klasy G z napędem 6x6.
10.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:26
Mercedes klasy G w zależności od wersji jedna z najlepszych terenówek lub jeden z najlepszych SUV-ów na świecie. Na początku roku niemiecki producent postanowił zbudować auto, które absolutnie przyćmi konkurencję. W ten sposób powstał G 63 AMG 6x6, czyli trzyosiowy wóz terenowy z pięcioma blokadami mechanizmów różnicowych, który wjedzie… wszędzie.
Więcej o tej maszynie pisał Marcin Łobodziński w artykule pod tytułem: „Mercedes G63 AMG 6×6 – terenowy ideał?”. W tym tekście Marcin zadał pytanie czy G 6x6 to samochód idealny? Według Brabusa nie. Ten idealny, to właśnie zmodyfikowany przez warsztat z Bottrop.
W tym potężnym samochodzie producent zainstalował równie potężną jednostkę napędową. 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem paliwa daje kierowcy do dyspozycji moc 544 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy 760 Nm w przedziale 2000-5000 obr./min.
Moc najpierw trafia do 7-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej, by następnie być rozdzielona między osie, a potem poprzez mechanizmy różnicowe z blokadami i zwolnice trafić wreszcie na wszystkie koła.
Po zastosowaniu przez Brabusa zestawu zwiększającego moc o nazwie B63S-700 silnik rozwija teraz równe 700 KM przy 5300 obr./min, a moment obrotowy osiąga wartość 960 Nm w zakresie 2000-4500 obr./min.
W ramach kitu B63S-700 tuner wymienił turbosprężarki na odpowiedniki z większymi sprężarkami oraz wgrał „wirusa” do ECU. Założono też sportowy układ wydechowy z rurami o średnicy 75 mm i konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Poza tym wymieniono intercoolery. Na tuning silnika Brabus daje gwarancję na 100 tys. km.
Choć osiągi drogowe w tym pojeździe są sprawą drugorzędną, to wspomnę o nich dla porządku. Od 0 do 100 km/h G 63 AMG 6x6 rozpędza się teraz w 7,40 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.
Jeśli chodzi o zmiany optyczne, to są one dość skromne. Styliści z Bottrop nie pokusili się na szczęście o drastyczne modyfikacje, które w efekcie mogłyby ograniczyć własności terenowe wozu (mam tu na myśli nisko wiszące spojlery). Skończyło się na wymianie pokrywy silnika oraz osłon kół na kompozytowe, zamontowaniu polerowanych rur wylotowych i montażu nowej osłony chłodnicy, a także zwiększeniu liczby świateł LED-owych z przodu.
W środku Brabus G ma skórzaną tapicerkę najwyższej jakości, a o tym, która firma modyfikowała ten nietypowy samochód, przypominają umieszczone w różnych miejscach logotypy tunera.
Auto można oglądać na targach samochodowych we Frankfurcie.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M 157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 700 KM przy 5300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm przy 2000-4500 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 18”
- Koła tylne: 18”
- Opony przednie: 37x12,5x18
- Opony środkowe i tylne: 37x12,5x18
Masy i wymiary:
- Masa własna:≈ 3700 kg
- Stosunek masy do mocy: ≈ 5,29 kg/KM (seryjny – 6,80 kg/KM)
- Długość: 5875 mm
- Szerokość: 2110 mm
- Wysokość: 2280 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,40 s
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 160 km/h
Źródło: Brabus