Brabus G 63 AMG 6x6 B63S-700 (2013)

Do tej pory najbardziej nietypowym samochodem zmodyfikowanym przez Brabusa był Unimog, jednak na salon samochodowy we Frankfurcie tuner przywiózł auto co najmniej tak samo unikatowe – 700-konnego Mercedesa klasy G z napędem 6x6.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mercedes klasy G w zależności od wersji jedna z najlepszych terenówek lub jeden z najlepszych SUV-ów na świecie. Na początku roku niemiecki producent postanowił zbudować auto, które absolutnie przyćmi konkurencję. W ten sposób powstał G 63 AMG 6x6, czyli trzyosiowy wóz terenowy z pięcioma blokadami mechanizmów różnicowych, który wjedzie… wszędzie.

Więcej o tej maszynie pisał Marcin Łobodziński w artykule pod tytułem: „Mercedes G63 AMG 6×6 – terenowy ideał?”. W tym tekście Marcin zadał pytanie czy G 6x6 to samochód idealny? Według Brabusa nie. Ten idealny, to właśnie zmodyfikowany przez warsztat z Bottrop.

Obraz

W tym potężnym samochodzie producent zainstalował równie potężną jednostkę napędową. 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem paliwa daje kierowcy do dyspozycji moc 544 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy 760 Nm w przedziale 2000-5000 obr./min.

Moc najpierw trafia do 7-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej, by następnie być rozdzielona między osie, a potem poprzez mechanizmy różnicowe z blokadami i zwolnice trafić wreszcie na wszystkie koła.

Obraz

Po zastosowaniu przez Brabusa zestawu zwiększającego moc o nazwie B63S-700 silnik rozwija teraz równe 700 KM przy 5300 obr./min, a moment obrotowy osiąga wartość 960 Nm w zakresie 2000-4500 obr./min.

W ramach kitu B63S-700 tuner wymienił turbosprężarki na odpowiedniki z większymi sprężarkami oraz wgrał „wirusa” do ECU. Założono też sportowy układ wydechowy z rurami o średnicy 75 mm i konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Poza tym wymieniono intercoolery. Na tuning silnika Brabus daje gwarancję na 100 tys. km.

Obraz

Choć osiągi drogowe w tym pojeździe są sprawą drugorzędną, to wspomnę o nich dla porządku. Od 0 do 100 km/h G 63 AMG 6x6 rozpędza się teraz w 7,40 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Jeśli chodzi o zmiany optyczne, to są one dość skromne. Styliści z Bottrop nie pokusili się na szczęście o drastyczne modyfikacje, które w efekcie mogłyby ograniczyć własności terenowe wozu (mam tu na myśli nisko wiszące spojlery). Skończyło się na wymianie pokrywy silnika oraz osłon kół na kompozytowe, zamontowaniu polerowanych rur wylotowych i montażu nowej osłony chłodnicy, a także zwiększeniu liczby świateł LED-owych z przodu.

Obraz

W środku Brabus G ma skórzaną tapicerkę najwyższej jakości, a o tym, która firma modyfikowała ten nietypowy samochód, przypominają umieszczone w różnych miejscach logotypy tunera.

Auto można oglądać na targach samochodowych we Frankfurcie.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 37x12,5x18
  • Opony środkowe i tylne: 37x12,5x18

Masy i wymiary:

  • Masa własna:≈ 3700 kg
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 5,29 kg/KM (seryjny – 6,80 kg/KM)
  • Długość: 5875 mm
  • Szerokość: 2110 mm
  • Wysokość: 2280 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 160 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/25] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak nie rezygnuje z małych aut. Klienci zdecydowali
Mercedes jednak nie rezygnuje z małych aut. Klienci zdecydowali
Czytelnik przyłapał Porsche z dziwnym sprzętem na dachu. Takich aut będzie więcej
Czytelnik przyłapał Porsche z dziwnym sprzętem na dachu. Takich aut będzie więcej
Jechał nocą autem w takim stanie. Policjanci nie mogli się nadziwić
Jechał nocą autem w takim stanie. Policjanci nie mogli się nadziwić
Kultowy hot hatch traci jedną wersję. W salonach zostały ostatnie sztuki
Kultowy hot hatch traci jedną wersję. W salonach zostały ostatnie sztuki
Suzuki ma "nowe" logo. Po raz pierwszy od ponad 20 lat. Widzisz różnicę?
Suzuki ma "nowe" logo. Po raz pierwszy od ponad 20 lat. Widzisz różnicę?
Odszedł w wieku 76 lat. Stworzył jedno z najlepszych aut świata
Odszedł w wieku 76 lat. Stworzył jedno z najlepszych aut świata
600 aut trafiło do Rosji i Białorusi. CBŚP rozbiło zorganizowaną grupę
600 aut trafiło do Rosji i Białorusi. CBŚP rozbiło zorganizowaną grupę
BMW z napędem od Japończyków. Świat staje na głowie
BMW z napędem od Japończyków. Świat staje na głowie
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce