BMW R NineT - custom po sztokholmsku

BMW Motorrad poświęciło dwa lata na przygotowanie klasycznego roadstera R nineT, od wstępnej koncepcji do skierowania do produkcji i wreszcie przedstawienia go entuzjastycznie nastawionej międzynarodowej publiczności. Unique Custom Cycles ze Szwecji miało zaledwie kilka tygodni na rozebranie, przebudowę i przeprojektowanie R nineT w customowy motocykl wystawowy, nazwany Stockholm Syndrome. A więc czym jest ta maszyna?

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Dominika D.

Modyfikacją tegorocznej nowości BMW, modelu R NineT zajęli się dwaj miłośnicy motocykli z firmy Unique Custom Cycles: – czterdziestosiedmioletni Ronna Norén i pięćdziesięciotrzyletni Gordon Rooth. Przez ponad dwadzieścia lat ci dwaj Szwedzi wyprodukowali jedne z najbardziej pomysłowych i bogatych w detale customowych chopperów, jakie jeżdżą po drogach w Szwecji.

Obraz
© fot. materiały prasowe

Wśród modyfikacji, jakich się podjęto można wyróżnić przede wszystkim zmianę geometrii zawieszenia. W tej zmianie palce maczał oczywiście Öhlins. Nowy element amortyzujący tylnego zawieszenia Öhlinsa, zastosowany do przebudowy oryginalnego zawieszenia R nineT ma sprawiać, że tylne koło dużo lepiej trzyma się nawierzchni, zapewniając pożądany poziom komfortu i niezbędną informację zwrotną przy każdej prędkości. Jeszcze więcej chwały ma przynosić mocowany przy główce ramy tłumik drgań kierownicy ozdobiony rozpoznawalnym złotym wykończeniem Öhlinsa.

Obraz
© fot. materiały prasowe

Dokonano również zmiany średnicy przedniego koła z 17 na 19 cali i tylnego z fabrycznego 17 na 18. Użyto obręczy Morad, niezbędnych by nadać motocyklowi wygląd tradycyjnego café racera. Ta przeróbka wymusiła konieczność zmiany wyprzedzenia przedniego widelca, żeby nowe przednie koło nie kolidowało z kadłubem silnika. Zaprojektowane i wycięte przez Tolle Engineering półki mają zapewnić niezbędny zakres skrętu, podczas gdy zespół główki ramy został odcięty i przesunięty tak, by zwiększyć kąt pochylenia główki o około 3 stopnie, w celu zachowania zbliżonej do oryginału geometrii układu kierowniczego.

Obraz
© fot. materiały prasowe

Niestety sztokholmskiej wersji BMW R NineT jeszcze nie kupimy, pozostaje nam jedynie podziwiać stworzony pomysł - a chyba jest co?

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi