BMW M5 CS w oficjalnej zapowiedzi. Żołte reflektory to dopiero początek

Długo oczekiwane BMW M5 w najostrzejszym wydaniu CS zadebiutuje w styczniu 2021 roku. Marka podgrzała atmosferę, publikując kilka ciekawych szczegółów, dzięki którym możemy stwierdzić, że CS będzie zauważalnie różnić się od pozostałych wersji.

CS będzie bazował na wersji Competition.CS będzie bazował na wersji Competition.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

W sieci pojawiło się właśnie krótkie wideo, w którym Markus Flasch, szef BMW M, odkrywa kilka interesujących detali modelu M5 CS, który już niebawem powinien pojawić się w salonach. Technicznie auto ma bazować na wersji Competition, od której jednak będzie znacznie bardziej unikatowe.

Wydanie CS poznamy przede wszystkim po złotych ramkach atrapy chłodnicy i... żółtych reflektorach nawiązujących do wyścigówek sprzed kilku dekad. Swego czasu był to też modny tuningowy trend. Kto wie? Może za sprawą nowego wydania M5, żółte światło powróci do łask? Na szczególną uwagę zasługują także złote, kute i superlekkie felgi o wzorze zarezerwowanym dla wersji CS.

Nieco mniej wiemy na temat wnętrza, lecz Flasch zdradził, że w kabinie zagoszczą kubełkowe fotele z włókna węglowego, znane już z M3 i M4. Ciekawe tylko czy podobna konfiguracja zastąpi tylną kanapę. Można też zastanawiać się nad wyposażeniem, gdyż priorytetem dla inżynierów BMW M była niska masa. Całą konstrukcję udało się odchudzić o 70 kg (do 1825 kg). Jakim kosztem? Odpowiedź powinniśmy poznać niebawem.

Pod maskę M5 CS trafi oczywiście 4,4-litrowe, podwójnie doładowane V8 generujące 635 KM mocy (o 10 KM więcej niż w Competition) i ponad 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Lepsze parametry i niższa masa powinny przełożyć się na poprawę osiągów. Warto wspomnieć, że już Competition jest piekielnie szybkim samochodem - setkę robi w 3,3 sekundy i osiąga maksymalnie 305 km/h.

Dokładna data premiery nie została podana do publicznej wiadomości, ale jest to kwestia najbliższych tygodni. Wiosną 2021 roku pierwsze sztuki BMW M5 CS powinny trafić do salonów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł