Będzie mniejsza Zonda z silnikiem V8 

Historia Zondy rozpoczęła się 11 lat temu, kiedy to nikomu nieznana włoska firma Pagani zamówiła u Mercedesa silnik V12 i zamontowała go w lekkiej konstrukcji stworzonej głównie z włókna węglowego. Od tego czasu Pagani jest traktowane niemal na równi z Ferrari i Lamborghini. Czas wykorzystać swoją pozycję i poszerzyć ofertę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jeżeli jesteśmy zainteresowani kupnem auta spod znaku Pagani, musimy bardzo się postarać. Po pierwsze musimy zdobyć milion euro. Najlepiej ukraść, odziedziczyć, wygrać, ewentualnie możemy założyć firmę. Jest wiele możliwości. Po drugie musimy zdecydować jaka Zonda nas interesuje: Zonda F, Roadster F, R, S 7.3, Cinque czy Cinque Roadster. No właśnie, wybór nie jest łatwy, a chodzi przecież o jedno i to samo auto, w kilku różnych wariantach silnikowych i nadwoziowych. Podobnie jest z Porsche 911, mamy Carrerę, Carrerę S, 4, 4S, Targa 4, Targa 4S, Turbo, Turbo S, GT3, GT2 RS, GT3 RS, do tego dochodzą jeszcze odmiany Coupe i Cabrio.

Wprawdzie polityka tych dwóch firm wyraźnie się od siebie różni, jednak w gruncie rzeczy ich cel jest taki sam. Zarabiać pieniądze. Porsche produkuje rocznie 100 tysięcy aut, tymczasem Pagani zaledwie kilkadziesiąt. Dlaczego?

Jakby nie było, Pagani robi tylko Zondę, więc auto dla bardzo bogatych ludzi, za bardzo dużo pieniędzy, Zonda w większości produkowana jest ręcznie. W ofercie włoskiego producenta wyraźnie brakuje mniejszego, słabszego, lżejszego, ale i tańszego auta.

I wreszcie wyczekana puenta. Horacio Pagani w jednym z wywiadów potwierdził oficjalnie, że firma pracuje nad nowym pojazdem, który będzie mniejszą Zondą z silnikiem V8. Rocznie produkowanych będzie aż 500 egzemplarzy tego modelu, a jego cena powinna wynosić połowę ceny Zondy, czyli około 400-500 tysięcy euro. Auto wejdzie na rynek najprawdopodobniej w 2015 roku, czyli za 5 lat.

Optymistyczna wiadomość. Ciekawe czy za produkcję jednostki napędowej odpowiadał będzie Mercedes.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇