Ban na silniki spalinowe od 2035 roku. Włochy: tak, ale nie

Unia Europejska planuje wprowadzenie całkowitego zakazu sprzedaży aut z silnikami spalinowymi od 2035 roku. Włosi popierają ten pomysł, ale chcą, by nie dotyczył on wybranych producentów. Chodzi głównie o Ferrari czy Lamborghini.

To właśnie silnik cieszy się największym "kultem" w FerrariTo właśnie silnik cieszy się największym "kultem" w Ferrari
Źródło zdjęć: © fot. Andrzej Cieplik
Mateusz Lubczański

"Na gigantycznym rynku samochodów istnieje nisza, a rozmowy z Komisją Europejską dalej trwają" – powiedział Roberto Cingolani, minister odpowiedzialny za ekologiczną transformację. Wprowadzenie zakazu jest problematyczne dla producentów zajmujących się luksusowymi samochodami z potężnymi silnikami – zmniejszenie emisji w jednostkach V12 czy V10 jest po prostu trudne, żeby nie powiedzieć — niemożliwe.

Łączna sprzedaż supersamochodów emitujących znaczne ilości dwutlenku węgla jest zaledwie malutkim, niemal mikroskopijnym wycinkiem całego rynku motoryzacyjnego. Wystarczy powiedzieć, że w 2020 roku Ferrari sprzedało 9100 egzemplarzy swoich aut, a Lamborghini zaledwie 7400 sztuk. To znaczy, że więcej aut – w analogicznym okresie – sprzedało w Polsce Volvo.

"Jestem przekonany, że nie będzie tu żadnego problemu" – stwierdził Cingolani. Przedstawiciele Komisji Europejskiej nie skomentowali sprawy.

Ferrari z rezerwą podchodzi do elektryfikacji, ale John Elkann stwierdził, że marka będzie miała w pełni elektryczny model już w 2025 roku. Lamborghini rozwija swoją technologię hybrydową. Porsche z kolei sprzedaje w pełni elektrycznego Taycana od 2019 roku i można śmiało powiedzieć, że jest on jednym z cieplej przyjętych modeli firmy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony