Audi RS4 trafiło na warsztat ABT. Zyskało ostry wygląd i więcej mocy

ABT jako nadworny tuner koncernu Volkswagena chętnie modyfikuje wszystkie najnowsze modele z Niemiec. Tym razem na warsztat trafiło odświeżone Audi RS4, które dzięki kilku delikatnym zabiegom nie tylko wygląda lepiej, ale też lepiej jeździ.

Jeszcze atrakcyjniejsze i mocniejsze niż oryginał, a w dodatku z fabryczną gwarancją.Jeszcze atrakcyjniejsze i mocniejsze niż oryginał, a w dodatku z fabryczną gwarancją.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe RS4 zostało poddane podobnym modyfikacjom co większe RS6. Dzięki zderzakom z dokładkami, poszerzonym progom i dyfuzorowi, w który wkomponowano podwójne końcówki wydechu o potężnym rozmiarze, całość prezentuje się naprawdę agresywnie.

Oczywiście każdy z tych elementów wykonano z włókna węglowego, by zanadto nie zwiększać masy własnej pojazdu, a następnie wykończono błyszczącym, czarnym lakierem tak charakterystycznym dla projektów ABT.

Standardowo, ważny element projektu stanowią autorskie felgi ABT również polakierowane na czarno. W zależności od wymagań klienta mogą mieć 20 lub 21 cali średnicy. Szczelnie wypełniają nadkola nie tylko dzięki imponującym rozmiarom, ale i nowym nastawom zawieszenia, które w bazowym położeniu ma teraz znacznie niższy prześwit.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Podwójnie doładowane V6 o pojemności 2,9 litra seryjnie generuje 450 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. ABT dzięki chiptuningowi jest w stanie zwiększyć te wartości do nawet 530 KM i 680 Nm. To podobne wartości, co w projekcie RS4-R opartym na wersji sprzed faceliftingu.

Oczywiście typowo dla ABT pakiet spełnia wymagania producenta, co oznacza, że zdecydowanie się na tuning nie wiąże się z utratą fabrycznej gwarancji. To duża przewaga na tle innych tunerów, która z pewnością wpływa na popularność niemieckich projektów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej