Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować
Ludzie z Audi udowadniają, że myślą nieszablonowo. Amputowali system quattro z modelu R8. Zaplanowano wypuszczenie na rynek 999 sztuk R8 RWS. Czy klienci rzeczywiście chcą, żeby silnik V10 napędzał tylko jedną oś?
12.09.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:45
Argumentem przemawiającym za tym, żeby zamówić R8 RWS, jest fakt, że pozbawienie go napędu quattro sprawiło, że auto jest o 50 kg lżejsze. Z informacji podanych przez producenta wynika, że łącznie powstanie 999 sztuk R8 RWS w wersji Coupe i Spyder (kabrioletów).
Silnik to V10 o pojemności 5,2 litra, które generuje 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Z zewnątrz auto wyróżnia się tylnym spojlerem z wersji R8 V10 quattro Plus.
Osiągi nadal robią ogromne wrażenie. Auto z zamkniętym nadwoziem coupe do pierwszej setki przyspiesza w 3,7 s. O 0,2 s wolniej niż wersja z napędem na wszystkie koła. To wydaje się niewielka różnica, ale w tym przypadku ma znaczenie. Spyder również jest wolniejszy o 0,2 s od quattro (jego wynik to 3,8 s.). Prędkości maksymalne dla Coupe to 320 km/h, a Spydera 318 km/h.
Co ciekawe, modyfikacje auta nie polegały tylko na wymontowaniu quattro i zostawieniu napędu na tył. Zaingerowano też w zawieszenie i elektronikę. Zadbano o frajdę z jazdy i dołożono specjalny tryb jazdy, który ułatwia driftowanie.
Auto zostało już wycenione. Wersja coupe kosztuje 140 tys. euro, czyli 595 tys. zł. Wersja Spyder jest droższa o 13 tys, euro (650 250 tys zł).