WAŻNE
TERAZ

Iga grała o wszystko. Kosmiczne widowisko w WTA Finals

Audi R8 LMS (GT3) nowe szczegóły

Specjalna wersja Audi R8 o nazwie LMS została publicznie zaprezentowana podczas tegorocznego Essen Motorshow. Samochód ten jest całkowicie przystosowany do startu w wielu różnych wyścigach, ze względu na swoją specyfikację techniczną - napędzana jest tylko tylna oś.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Specjalna wersja Audi R8 o nazwie LMS została publicznie zaprezentowana podczas tegorocznego Essen Motorshow. Samochód ten jest całkowicie przystosowany do startu w wielu różnych wyścigach, ze względu na swoją specyfikację techniczną - napędzana jest tylko tylna oś.

Pod koniec sierpnia podawaliśmy informacje i pokazywaliśmy pierwsze zdjęcia tej R8'ki, dziś znamy już dużo więcej szczegółów. Samochód jest napędzany silnikiem V10, który produkuje moc ponad 500 koni mechanicznych. Tylna oś jest połączona z silnikiem za pomocą nowej 6'cio biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów. Audi oczywiście dostosuje każdy egzemplarz bezpośrednio do potrzeb kupującego, więc możemy wybrać specyfikację klasy wyścigowej w jakiej mamy zamiar startować i przedstawić ją Audi Motorsport. Za odpowiednią dopłatą (choć niekoniecznie) nasz samochód będzie gotowy jesienią 2009 roku.

Oczywiście nie za darmo. Za R8 LMS trzeba będzie zapłacić 262,000 euro plus podatki, więc trochę więcej niż za standardowe R8. Pierwszy raz samochód będzie miał okazję sprawdzić się na torze podczas przyszłorocznego sezonu - 8 aut będzie uczestniczyło w różnych Europejskich seriach wyścigowych - oraz podczas 24'ro godzinnego wyścigu na torze Nurburgring. Z tej okazji Audi ma przygotować specjalną wersję R8 LMS dostosowaną do wyścigu wytrzymałościowego, w późniejszym okresie Audi Motorsport nie planuje jednak startów w żadnej serii - jako zespół fabryczny.

[url=http://autokult.pl/images/2008/11/audi-r8-lms-2.jpg]

[/url]

[url=http://autokult.pl/images/2008/11/audi-r8-lms-4.jpg]

[/url]

[url=http://autokult.pl/images/2008/11/audi-r8-lms-12.jpg]

[/url]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód