Kolejne Audi na horyzoncie - A2 i Q2 będą bazować na wspólnej platformie

Wraz z rozwojem platform modułowych koncerny motoryzacyjne mają coraz większe możliwości poszerzania swojej oferty. Jakie niespodzianki szykuje Audi? Oto garść najnowszych informacji o modelach A2 i Q2.

Audi A2 Concept
Audi A2 Concept
Piotr Wereszczyński

14.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:18

Wraz z rozwojem platform modułowych koncerny motoryzacyjne mają coraz większe możliwości poszerzania swojej oferty. Jakie niespodzianki szykuje Audi? Oto garść najnowszych informacji o modelach A2 i Q2.

Druga generacja Audi A2 zgodnie z pierwotnymi planami miała być zaliczana do segmentu B. Do aut tej klasy zaliczyć można m.in. Fiata Punto czy Hyundaia i20. Kiedy to miejsce zostało zajęte przez model A1, producent postanowił wykorzystać małą lukę, jaka utworzyła się między nim a A3. Nowe Audi A2 będzie miało około 4,1 m długości, co uplasuje go nieco poniżej VW Golfa. Auto będzie za to od niego wyższe o całe 7 cm, zatem kształt jego nadwozia może trochę nawiązywać do poprzednika.

Zarówno A2, jak i Q2 zostaną zbudowane na platformie MQB. Dzięki temu w autach znajdą się podobne rozwiązania konstrukcyjne, a ich produkcja będzie tańsza. Jak podaje źródło, część rozwiązań technicznych z Q2 trafi do planowanej na rok 2015 drugiej generacji Škody Yeti. Współpraca z innymi markami koncernu będzie również widoczna w przypadku jednostek napędowych.

Znana jest już część gamy silnikowej, spośród której będą mogli wybierać klienci. Podstawowa odmiana zostanie wyposażona w silnik 1,4 TFSI o mocy 122 KM. Pojawi się też wersja wzmocniona do 180 KM oraz 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 225 KM znany z Golfa GTI, który będzie zapewne napędzał Q2 S.

Najsłabszy diesel dostępny z nowym Audi to znana już jednostka 1,6 TDI o mocy 110 KM. Obok niej pojawi się nowy 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 152 KM lub 183 KM. Napęd przekaże 6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat DSG/S-Tronic.

Źródło: AutocarAutocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)