Audi Activesphere Concept to coupe-pickup z kokpitem, który zobaczysz tylko w okularach

Audi zaprezentowało czwarty z serii elektrycznych konceptów "Sphere" – Activesphere, który – jak sama nazwa wskazuje – powinien przypaść do gustu wielbicielom aktywnego stylu życia. To crossover wyróżniający się zróżnicowanym charakterem i wieloma zaletami.

Audi Activesphere ConceptAudi Activesphere Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Aleksander Ruciński

Do sportowego roadstera Skysphere, eleganckiego Grandsphere i rodzinnego Urbansphere dołącza właśnie kolejny koncepcyjny pojazd Audi. To Activesphere łączący cechy modnego SUV-a, sportowego coupe i pojemnego pickupa w jednym nadwoziu. A wszystko to z napędem na prąd i 800-woltową instalacją elektryczną.

Projektanci z Audi Design Studio w Malibu nie ukrywają, że chcieli stworzyć uniwersalnego crossovera, który przekroczy wiele granic. Patrząc na nadwozie trudno się z nimi nie zgodzić.

22-calowe felgi, masywne opony i ogromny prześwit budzą zaufanie nawet poza utwardzonym szlakiem, dynamicznie narysowana karoseria obiecuje świetne osiągi, a bagażnik, który szybko można zmienić w otwartą przestrzeń ładunkową, robi wrażenie możliwościami. Bez problemu zmieści się tam sprzęt snowboardowy, a nawet dwa rowery.

Audi Activesphere Concept
Audi Activesphere Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

W kabinie także nie zabraknie miejsca. Wnętrze, które bardziej niż samochód przypomina salon na kołach, zgodnie z obowiązującymi trendami dostosowane jest do technologii autonomicznej jazdy. Stanowi więc przede wszystkim miejsce relaksu, choć jeśli będziemy chcieli poprowadzić, kierownica i pedały pojawią się na swoim miejscu.

Warto zwrócić uwagę na absolutny brak kokpitu. Nawet w postaci cyfrowych wyświetlaczy. Audi poszło jeszcze dalej, zastępując deskę rozdzielczą hologramem, widocznym po założeniu na głowę specjalnego zestawu. Wirtualne, zawieszone w próżni trójwymiarowe przyciski to kolejne stadium cyfrowego minimalizmu.

Audi Activesphere Concept
Audi Activesphere Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

Brak kokpitu pozwala bardziej doświadczać otoczenia, które jest świetnie widoczne z kabiny za sprawą licznych przeszkleń. Szyby znajdziemy nawet w dolnych częściach drzwi, więc naturalnego światła raczej nie zabraknie. Warto zwrócić uwagę również na zgrabne linie. Mimo że nadwozie mierzy aż 4,98 m długości, wizualnie wydaje się stosunkowo lekkie i dynamiczne.

Audi szczyci się także niezłymi właściwościami terenowymi. Prześwit, który standardowo wynosi 208 mm, można zwiększyć o dodatkowe 40 mm. Nie brakuje też dodatkowych osłon podwozia, które sprawdzą się poza asfaltem. A co z napędem?

Audi Activesphere Concept
Audi Activesphere Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

Ten rzecz jasna jest elektryczny i przekazywany na wszystkie cztery koła. Łączna moc silników to 442 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 720 Nm. Całość jest oparta na 800-woltowej architekturze PPE obsługującej moc ładowania do 270 kW. Akumulator ma 100 kWh pojemności i pozwoli na przejechanie nawet 600 km. Biorąc pod uwagę możliwości i rozmiary pojazdu, to całkiem niezły wynik.

Warto jednak zaznaczyć, że Activesphere jest jedynie pokazem możliwości niemieckiej marki i – przynajmniej na razie – nie trafi do produkcji. Z pewnością jednak elementy debiutujące w tym modelu znajdą z czasem zastosowanie w pojazdach drogowych.

  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
  • Audi Activesphere Concept
[1/79] Audi Activesphere Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀