Audi A5 Sportback - oficjalna odsłona!

Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.

Zauważyliście, że sportowe limuzyny to chyba najładniejsze auta jakie można nabyć? Mercedes CLS, nadchodzący Aston Martin Rapide no i wreszcie A5 Sportback.

Nie będę pisał o wyglądzie i stylistyce, bo i tak mam wrażenie, że za bardzo wychwalam ostatnio Audi. Wnętrze chyba identyczne jak w A5 coupe, a na zewnątrz dodatkowa para drzwi. Nie ma się do czego przyczepić.

Samochód będzie dostępny z "klasycznymi" jednostkami napędowymi niemieckiego producenta, które wędrują do wszystkich nowych aut. Dwie wersje 2.0 TFSI z mocą 180 i 211KM, 3.0 TFSI i 265 koni oraz trzy diesle zaczynając od 2.0 TDI 170KM, poprzez 2.7 TDI 190KM, aż do 3.0 TDI V6 produkującego 240 koni mechanicznych.

Wszystkie wersje A5 Sportback będą standardowo wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania. Napęd Quattro natomiast będzie dostępny w każdym z trzech motorów benzynowych oraz w topowym dieslu. W 2010 roku do gamy silników mają dołączyć trzy nowe jednostki - jedną z nich może być 333-konne V6 napędzające S4. Dla miłośników oszczędności dodam, że dwulitrowy diesel spali tylko 5.2-litra na sto kilometrów.

Nie będę opisywał również wnętrza, ponieważ nigdy w nim nie siedziałem i nie jestem w stanie obiektywnie ocenić miejsca na głowę dla pasażerów tylnej kanapy. Należy pamiętać, że A5 Sportback jest niższe od A4 o 36mm. 480 litrów powierzchni załadunkowej bagażnika można powiększyć do 980 litrów, a to moim zdaniem bardzo przyzwoity wynik.

Najważniejsze - cena. Za najtańsze A5 Sportback z silnikiem 2.0 TDI zapłacimy w Niemczech 36.050 euro, samochód z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI będzie o prawie 3 tysiące euro tańszy. Oznacza to, że pięciodrzwiowe A5 kosztuje o ponad tysiąc euro mniej niż A6 - świetna wiadomość i świetne auto! [block position="inside"]9843[/block]

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł