Audi A5 Sportback - oficjalna odsłona!
Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.
16.07.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:22
Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.
Zauważyliście, że sportowe limuzyny to chyba najładniejsze auta jakie można nabyć? Mercedes CLS, nadchodzący Aston Martin Rapide no i wreszcie A5 Sportback.
Nie będę pisał o wyglądzie i stylistyce, bo i tak mam wrażenie, że za bardzo wychwalam ostatnio Audi. Wnętrze chyba identyczne jak w A5 coupe, a na zewnątrz dodatkowa para drzwi. Nie ma się do czego przyczepić.
Samochód będzie dostępny z "klasycznymi" jednostkami napędowymi niemieckiego producenta, które wędrują do wszystkich nowych aut. Dwie wersje 2.0 TFSI z mocą 180 i 211KM, 3.0 TFSI i 265 koni oraz trzy diesle zaczynając od 2.0 TDI 170KM, poprzez 2.7 TDI 190KM, aż do 3.0 TDI V6 produkującego 240 koni mechanicznych.
Wszystkie wersje A5 Sportback będą standardowo wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania. Napęd Quattro natomiast będzie dostępny w każdym z trzech motorów benzynowych oraz w topowym dieslu. W 2010 roku do gamy silników mają dołączyć trzy nowe jednostki - jedną z nich może być 333-konne V6 napędzające S4. Dla miłośników oszczędności dodam, że dwulitrowy diesel spali tylko 5.2-litra na sto kilometrów.
Nie będę opisywał również wnętrza, ponieważ nigdy w nim nie siedziałem i nie jestem w stanie obiektywnie ocenić miejsca na głowę dla pasażerów tylnej kanapy. Należy pamiętać, że A5 Sportback jest niższe od A4 o 36mm. 480 litrów powierzchni załadunkowej bagażnika można powiększyć do 980 litrów, a to moim zdaniem bardzo przyzwoity wynik.
Najważniejsze - cena. Za najtańsze A5 Sportback z silnikiem 2.0 TDI zapłacimy w Niemczech 36.050 euro, samochód z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI będzie o prawie 3 tysiące euro tańszy. Oznacza to, że pięciodrzwiowe A5 kosztuje o ponad tysiąc euro mniej niż A6 - świetna wiadomość i świetne auto! [block position="inside"]9843[/block]
Źródło: worldcarfans.com