Aston Martin V12 Vantage

Model V12 Vantage został zaprezentowany jako RS concept w 2007 roku. Już wtedy było wiadomo, że trafi do produkcji. Auto napędzane jest 6-litrowym silnikiem V12 dysponującym mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 570 Nm. Różnica w porównaniu z bazowym Vantage V8 jest spora - plus 90 KM i 100 Nm. Moc przenoszona jest na tylne koła za sprawą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna 304 km/h.

Obraz
Michal Grygier

Model V12 Vantage został zaprezentowany jako RS concept w 2007 roku. Już wtedy było wiadomo, że trafi do produkcji. Auto napędzane jest 6-litrowym silnikiem V12 dysponującym mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 570 Nm. Różnica w porównaniu z bazowym Vantage V8 jest spora - plus 90 KM i 100 Nm. Moc przenoszona jest na tylne koła za sprawą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna 304 km/h.

Ale jest też druga strona mocy medalu. Nowy silnik jest o 100 kg cięższy od jednostki V8. A większa masa, szczególnie na przednich kołach, niekoniecznie dobrze wpływa na prowadzenie się auta.

Zbijając masę, zastosowano lekkie hamulce ceramiczne, 19-calowe, 10 ramienne obręcze aluminiowe oraz - opcjonalne - kewlarowe siedzenia. Dzięki temu Vantage V12 waży tylko o 50 kg więcej niż wersja V8 Vantage.

Tylne zawieszenie jest teraz bardziej kompaktowe, co pozwoliło na zastosowanie szerszych opon i obniżenie prześwitu o 15 mm. Co więcej, zastosowano sztywniejsze o 45% sprężyny oraz przednie i tylne stabilizatory poprzeczne sztywniejsze o odpowiednio 15 i 75%. W rezultacie V12 Vantage generuje do 1,3G w zakrętach. A to już potrafi naruszyć kobiecą fryzurę...

Wewnątrz umieszczono zmienioną konsolę centralną. W trybie Sport silnik jeszcze szybciej reaguje na otwarcie przepustnicy, a w układzie wydechowym otwiera się specjalny zawór, budzący do życia przeraźliwie głośną bestię.

Produkcja V12 Vantage zostanie ograniczona do zaledwie 1 000 sztuk. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec roku. Cena będzie oscylowała w granicach 140 000 funtów.

Przy obecnym kursie warto może poczekać. Ale z drugiej strony, te 1 000 sztuk zapewne szybko zniknie...[block position="inside"]10352[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa