Ampere oficjalnie zaprezentowane. Czym jest nowa spółka Renault?

Zapowiadana od wielu miesięcy nowa firma podlegająca pod Renault nareszcie została ukazana światu. Czym dokładnie jest Ampere i w jakich sferach będzie działać?

Renault Captur E-Tech 145 Full HybridRenault Captur E-Tech 145 Full Hybrid
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Kamil Niewiński

"Renaulution", czyli bardzo rozbudowany plan Renault na restrukturyzację i zmianę swojego sposobu działania, znajduje się obecnie w trzeciej fazie. Jej ucieleśnieniem, jak przyznaje sama marka, jest najświeższa prezentacja Ampere. To nowa firma wydzielona spod Renault, na której spoczywa spora odpowiedzialność.

Według Renault, Ampere jest "pierwszym europejskim pure playerem", który skupia się wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych oraz tworzeniu oprogramowania do nich. Jej celem ma być osiągnięcie pozycji lidera na europejskim rynku aut elektrycznych, prezentując przede wszystkim innowacyjność, elastyczność i bardziej przekrojowy plan działania. Innymi słowy - ma to być prawdziwy powiew świeżości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Clio kontra Opel Corsa - Starcie mieszczuchów

Zaprezentowane zostało oficjalne logo Ampere. Bazuje ono na rombie, co od razu pokazuje powiązania z Renault. Sam romb składa się w kilku jeszcze mniejszych rombów - ma to symbolizować różne zespoły, które są skupione na konkretnych specjalnościach.

Logo Ampere
Logo Ampere © Materiały prasowe | Grupa Renault

Dyrektorem generalnym nowego tworu, którego działanie zostało zainaugurowane 1 listopada 2023 r., został Josep-Maria Recasens. Więcej o samej firmie mamy zaś dowiedzieć się 15 listopada, kiedy to odbędzie się organizowany przez Renault Dzień Rynku Kapitałowego.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony