Alfa Romeo wprowadza linię Tributo Italiano. Auta będą dostępne w trzech kolorach

Większość klientów marki Alfa Romeo czeka na wersje specjalne czy edycje limitowane. Włoskie samochody wybierają indywidualiści. Dlatego też na rynek wchodzi nowa edycja Tributo Italiano dostępna w jednym z trzech kolorów dla każdego z trzech oferowanych modeli.

Alfa Romeo Tributo ItalianoAlfa Romeo Tributo Italiano
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI
Marcin Łobodziński

Możesz kupić auto białe, czerwone lub zielone, a po włosku Bianco Banchise, Rosso Alfa, lub Verde Montreal – to jeden z trzech kolorów włoskiej flagi i odzwierciedlenie włoskości tych aut. Alfa Romeo proponuje dziś klientom najpopularniejszy model Stelvio, technicznie spokrewnionego sedana Giulię i małego SUV-a o nazwie Tonale. Każdy z tych trzech samochodów występuje w specjalnej edycji Tribito Italiano, dostępnej na wszystkich rynkach, na których istnieje oficjalnie marka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Toyota Camry - podszczypuje Lexusa

Przepis na Tributo Italiano

Wyróżników jest niewiele, ale efekt bardzo dobry, co wynika w dużej mierze z urody tych aut już w wersjach podstawowych. Całe nadwozie jest jednokolorowe, wraz z progami, dokładkami zderzaków i nadkolami. Dla kontrastu zastosowano czarny dach i czarne obudowy lusterek, w które wkomponowano włoską flagę. Ciemne jest też wykończenie grilla i obręczy kół (prócz Tonale) w rozmiarze 19 cali dla Giulii, 20 cali dla Tonale i 21 cali dla Stelvio.

  • Tributo Italiano
  • Tributo Italiano
  • Tributo Italiano
  • Tributo Italiano
[1/4] Tributo Italiano Źródło zdjęć: Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Wnętrze w ciemnej tonacji zdobią czerwone przeszycia i wstawki w kolorze aluminium. W Tonale dodano podświetlaną na czerwono listwę. We wszystkich trzech autach czerwone są też elementy na tapicerce siedzeń, która jest perforowana. Klienci dostaną bardzo bogate wyposażenie podstawowe, a znakiem rozpoznawczym jest wyszyte na zagłówkach oznaczenie, wraz z logo marki i włoską flagą.

Modele Stelvio i Giulia w wersji Tributo Italiano mogą mieć pod maską jeden z trzech silników: 2-litrowy benzyniak o mocy 280 KM, 2,2-litrowy diesel o mocy 210 KM i ten sam silnik o mocy 160 KM dostępny tylko z tylnym napędem. Tonale jest dostępne jako hybryda plug-in o mocy 280 lub zwykła o mocy 160 KM. Oba warianty z jednostką benzynową 1.5.

Tributo Italiano
Tributo Italiano © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Podczas polskiej premiery miałem okazję się przejechać 280-konną Giulią w przepięknej specyfikacji, całej na biało. Jak dla mnie idealna konfiguracja do tego wozu. Auto oczywiście nie zmieniło się technicznie i wciąż jeździ jak marzenie, a swoją lekkością wprost oszałamia.

Niestety piękne materiały wnętrza nie do końca są w stanie ukryć największą bolączkę modelu, czyli jakość spasowania elementów, które w kilku miejscach skrzypią, kiedy tylko się je mocniej naciśnie. Taki włoski styl.

Ceny Tributo Italiano

Ceny zaczynają się od 220 300 zł za hybrydową Alfę Romeo Tonale. Jest to cena o ok. 17 tys. zł wyższa od topowej specyfikacji Veloce. Odmiana plug-in z 280-konnym napędem kosztuje 277 400 zł.

Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Większy SUV Stelvio w edycji Tributo Italiano to wydatek 304 800 zł. Jest to cena zarówno za wersję benzynową jak i za słabszego diesla. 210-konny silnik wysokoprężny został wyceniony na 318 800 zł.

Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Najpiękniejsza Alfa, czyli Giulia Tributo Italiano kosztuje od 274 800 zł i podobnie jak w Stelvio tyle samo płacimy za benzynę jak i diesla. Mocniejszy wariant wysokoprężny kosztuje 288 800 zł.

Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Jak poinformował importer, klienci zaczynają już odczuwać wzrost wartości rezydualnej samochodów Alfy Romeo, dzięki czemu udaje się uzyskać bardziej korzystne finansowanie.

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀