Alfa Romeo wprowadza linię Tributo Italiano. Auta będą dostępne w trzech kolorach
Większość klientów marki Alfa Romeo czeka na wersje specjalne czy edycje limitowane. Włoskie samochody wybierają indywidualiści. Dlatego też na rynek wchodzi nowa edycja Tributo Italiano dostępna w jednym z trzech kolorów dla każdego z trzech oferowanych modeli.
Możesz kupić auto białe, czerwone lub zielone, a po włosku Bianco Banchise, Rosso Alfa, lub Verde Montreal – to jeden z trzech kolorów włoskiej flagi i odzwierciedlenie włoskości tych aut. Alfa Romeo proponuje dziś klientom najpopularniejszy model Stelvio, technicznie spokrewnionego sedana Giulię i małego SUV-a o nazwie Tonale. Każdy z tych trzech samochodów występuje w specjalnej edycji Tribito Italiano, dostępnej na wszystkich rynkach, na których istnieje oficjalnie marka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowa Toyota Camry - podszczypuje Lexusa
Przepis na Tributo Italiano
Wyróżników jest niewiele, ale efekt bardzo dobry, co wynika w dużej mierze z urody tych aut już w wersjach podstawowych. Całe nadwozie jest jednokolorowe, wraz z progami, dokładkami zderzaków i nadkolami. Dla kontrastu zastosowano czarny dach i czarne obudowy lusterek, w które wkomponowano włoską flagę. Ciemne jest też wykończenie grilla i obręczy kół (prócz Tonale) w rozmiarze 19 cali dla Giulii, 20 cali dla Tonale i 21 cali dla Stelvio.
Wnętrze w ciemnej tonacji zdobią czerwone przeszycia i wstawki w kolorze aluminium. W Tonale dodano podświetlaną na czerwono listwę. We wszystkich trzech autach czerwone są też elementy na tapicerce siedzeń, która jest perforowana. Klienci dostaną bardzo bogate wyposażenie podstawowe, a znakiem rozpoznawczym jest wyszyte na zagłówkach oznaczenie, wraz z logo marki i włoską flagą.
Modele Stelvio i Giulia w wersji Tributo Italiano mogą mieć pod maską jeden z trzech silników: 2-litrowy benzyniak o mocy 280 KM, 2,2-litrowy diesel o mocy 210 KM i ten sam silnik o mocy 160 KM dostępny tylko z tylnym napędem. Tonale jest dostępne jako hybryda plug-in o mocy 280 lub zwykła o mocy 160 KM. Oba warianty z jednostką benzynową 1.5.
Podczas polskiej premiery miałem okazję się przejechać 280-konną Giulią w przepięknej specyfikacji, całej na biało. Jak dla mnie idealna konfiguracja do tego wozu. Auto oczywiście nie zmieniło się technicznie i wciąż jeździ jak marzenie, a swoją lekkością wprost oszałamia.
Niestety piękne materiały wnętrza nie do końca są w stanie ukryć największą bolączkę modelu, czyli jakość spasowania elementów, które w kilku miejscach skrzypią, kiedy tylko się je mocniej naciśnie. Taki włoski styl.
Ceny Tributo Italiano
Ceny zaczynają się od 220 300 zł za hybrydową Alfę Romeo Tonale. Jest to cena o ok. 17 tys. zł wyższa od topowej specyfikacji Veloce. Odmiana plug-in z 280-konnym napędem kosztuje 277 400 zł.
Większy SUV Stelvio w edycji Tributo Italiano to wydatek 304 800 zł. Jest to cena zarówno za wersję benzynową jak i za słabszego diesla. 210-konny silnik wysokoprężny został wyceniony na 318 800 zł.
Najpiękniejsza Alfa, czyli Giulia Tributo Italiano kosztuje od 274 800 zł i podobnie jak w Stelvio tyle samo płacimy za benzynę jak i diesla. Mocniejszy wariant wysokoprężny kosztuje 288 800 zł.
Jak poinformował importer, klienci zaczynają już odczuwać wzrost wartości rezydualnej samochodów Alfy Romeo, dzięki czemu udaje się uzyskać bardziej korzystne finansowanie.