7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem

Jeszcze kilka lat temu rozbudowane gamy napędów nie były niczym dziwnym. Wielu producentów oferowało swoje auta z silnikami różniącymi się nie tylko mocą i pojemnością, ale i sposobem zasilania. Obecnie, w przypadku większości marek wybór jest wyraźnie ograniczony, czasem do zaledwie jednej lub dwóch opcji. Na szczęście są jeszcze wyjątki.

Seat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRIDSeat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRID
Źródło zdjęć: © Autokult | Aleksander Ruciński

Modelem, który w dobie unifikacji, downsizingu i cięcia kosztów wciąż zachował imponującą gamę napędów jest Seat Leon. Ten hiszpański kompakt występuje w aż siedmiu różnych konfiguracjach silnikowych. Niezależnie od potrzeb, w gamie Leona każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od klasycznych jednostek spalinowych, a skończywszy na zaawansowanych hybrydach.

Gamę silników Leona otwiera benzynowy 1.5 TSI o mocy 115 KM z manualną, 6-biegową przekładnią. Jak na bazową propozycję może pochwalić się naprawdę dobrymi osiągami – 10,4 s do setki i 197 km/h prędkości maksymalnej to wyniki, które nie dają powodów do narzekań. Dobrze wypada też deklarowane spalanie wynoszące 5,6-5,9 l na 100 km. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest również spora jak na dzisiejsze standardy pojemność i 4-cylindrowa konstrukcja. W czasach, gdy większość konkurentów opiera swoje oferty na małolitrażowych trzycylindrówkach, Leon daje zauważalnie więcej.

To jednak dopiero początek, gdyż poza standardowym wydaniem jednostki 1.5 TSI 115 KM możemy wybrać również wariant z automatyczną, 7-biegową przekładnią DSG i systemem miękkiej hybrydy, który poprawia płynność jazdy i pozwala obniżyć spalanie do 5,3-5,5 l na 100 km.

Poza wersją 115-konną dostępna jest także odmiana o mocy 150 KM – z manualną skrzynią biegów i bez miękkiej hybrydy lub systemem MHEV i 7-stopniowym automatem DSG. Pierwsza pozwala przyspieszać 0-100 km/h w 8,7 s, paląc średnio 5,6-6 l na 100 km. Druga z kolei robi 100 km/h w 8,4 s i potrzebuje średnio 5,3-5,5 l benzyny. Łącznie przeszliśmy już przez cztery różne warianty, a wciąż mówimy wyłącznie o silniku 1.5 TSI.

Seat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRID
Seat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRID © Autokult

Czas na piąty, jakim jest e-HYBRID, będący połączeniem benzyniaka 1.5 z hybrydowym systemem typu plug-in i dodatkowym akumulatorem o pojemności 10,4 kWh, który umożliwia pokonanie do 60 km na samym prądzie. Łączna moc napędu wynosząca 204 KM pozwala przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,7 s, a dzięki silnikowi elektrycznemu możemy podróżować całkowicie bezemisyjnie. Klienci, którzy pokonują do kilkudziesięciu kilometrów dziennie mogą korzystać z tej wersji jak z auta elektrycznego, traktując silnik spalinowy jedynie jako rezerwę w przypadku wyczerpania baterii.

Ci, którzy często jeżdżą w długie trasy powinni natomiast rozważyć diesla 2,0 TDI. Sam fakt, że taki silnik jest w ofercie Leona zasługuje na uznanie. Konkurenci odchodzą bowiem od jednostek wysokoprężnych, a te są przecież niezrównane pod kątem zużycia paliwa. Seat deklaruje średnie za potrzebowanie na poziomie 4,5-5,1 l na 100 km w zależności od wersji.

Seat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRID
Seat Leon Sportstourer FR 1.4 e-HYBRID © Autokult

2.0 TDI w gamie Leona występuje w dwóch odmianach. Pierwsza, 115-konna z manualną skrzynią biegów jest łączona wyłącznie z nadwoziem typu hatchback. Kombi można natomiast kupić z mocniejszym, 150-konnym wariantem i 7-stopniową skrzynią DSG. Taki zestaw gwarantuje świetne osiągi (8,6 s do setki i 216 km/h prędkości maksymalnej) przy minimalnym zapotrzebowaniu na olej napędowy.

Benzyniak, miękka hybryda, hybryda typu plug-in oraz diesel – takiego zróżnicowania nie znajdziecie u konkurencji. Pod względem wyboru opcji napędowych Leon pozostaje jednym z rynkowych liderów, celując w odmienne potrzeby klientów. A wszystko to w połączeniu z wyrazistym designem, bogatym wyposażeniem i 5-letnią gwarancją w standardzie.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie