Nowe auto za rozsądną cenę zamiast używanego. Oto "propozycja rządu"

Około 50 tys. zł – tyle trzeba zapłacić za rozsądne minimum, czyli nowy samochód z większą liczbą miejsc siedzących niż dwa. To "propozycja rządu" zamiast importowanych aut używanych. Sprawdźmy, z jakich aut powinniśmy zrezygnować i kupić sobie np. Dacię Sandero.

Za 50 tys. zł można kupić nowe auto w rozsądnej cenie (Dacię Sandero z LPG) lub kilkuletniego SUV-a ze znacznie wyższej półki. Co wybierasz?

Za 50 tys. zł można kupić nowe auto w rozsądnej cenie (Dacię Sandero z LPG) lub kilkuletniego SUV-a ze znacznie wyższej półki. Co wybierasz? (fot. autokult.pl)

Dacia Sandero to jeden z najtańszych obecnie nowych samochodów na rynku. Przyzwoita wersja z wyposażeniem na miarę niskich oczekiwań roku 2020 zapewnia wersja Laureate. Polacy pokochali SUV-y i uwielbiają tanio jeździć, a więc wersja Stepway Laureate z silnikiem na LPG wydaje się być idealna.

Jeśli faktycznie rząd opracuje korzystne regulacje, po których "… samochodów używanych po prostu nie będzie się opłacało do Polski sprowadzać", to pozostają nam dwa warianty. Albo będziemy jeszcze dłużej jeździć tym, co już mamy w kraju, albo zaczniemy kupować takie samochody jak wspomniana dacia. Sprawdźmy więc, jakie auta używane za ok. 50 tys. zł są "gorsze" dla nas od nowej Sandero. Oto kilka przykładów.

Najtańsze nowe auta w Polsce. Czy za 40 tys. zł można kupić samochód?

Blisko rok temu robiłem przegląd rynku nowych samochodów. Wniosek był taki – za 40 000 zł można było coś kupić u dealerów, choć oczywiście nie…

Lubczański: "Kowalski" nie będzie miał czym jeździć. Podwyżki akcyzy uderzą we wszystkich (opinia)

Plany dotyczące podniesienia podatku akcyzowego na auta używane wywołały niemałe poruszenie opinii publicznej. Rząd chce, by "używek" z zagranicy nie…

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Za około 50 tys. zł kupicie niespełna 10-letniego Lexusa CT, czyli hybrydowe auto kompaktowe z bardzo bogatym wyposażeniem i dużym komfortem jazdy. Samochód osiąga wysokie ceny rynkowe, ponieważ cieszy się wyjątkowo dobrymi opiniami – szczególnie w temacie niezawodności.

Lexus CT ma 136-konny napęd i automatyczną skrzynię biegów. W tym obszarze nie ma wyboru i przegrywa z propozycjami spod znaku Audi, BMW czy Mercedesa. To dość niszowa propozycja, ale też przyjemny kompakt dla małej rodziny, która chciałaby zaznać poziomu życia od lat zapowiadanego przez kolejne rządy. I nie chciałaby jeździć Dacią Sandero, nawet nową.

Używany Lexus CT 200h, czyli "nie audi i nie bmw". Za to bardziej niezawodny

Hybrydy Toyoty mają wiele zalet, ale ich prezencja i jakość wykonania nie wszystkim może przypaść do gustu. Te same napędy są też jednak montowane w…

Toyota Prius III

Toyota Prius III

Technicznie 10-letni samochód, ale rocznikowo 7-letni (z 2013 r.) w praktyce kupicie za 50 tys. zł. Toyota Prius trzeciej generacji ma dokładnie ten sam napęd co opisywany wyżej Lexus, ale w tym modelu brak wyboru aż tak nie doskwiera. Moc jest dobrze dobrana do typu auta.

Toyota Prius zbiera niemal same pochwały — zapytajcie taksówkarzy. Auto jest stworzone na dziesięciolecia, a nie lata. Koszt wymiany najdroższych podzespołów, które mogą się zużyć, nie przekracza kosztu typowej naprawy diesla w podobnym wieku. Co ciekawe, silnik 1.8 dobrze znosi zasilanie gazem. Ideał – bardziej eko już być nie może! A do tego jest większy od wielu kompaktów i ma spory jak na hybrydę bagażnik.

Używana Toyota Prius III w pigułce. Idealna alternatywa dla diesla

Nie stać cię na nową hybrydę, a chciałbyś mieć takie auto w miarę młode i bezawaryjne? Toyota Prius III wydaje się być ideałem. Sprawdzamy, czy…

Audi A4 (B8)

Audi A4 (B8)

Jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce, kiedy weźmiemy pod uwagę samochody używane. Audi A4 cieszy się ogromnym zainteresowaniem z uwagi na wysoki komfort jazdy, dobrą dynamikę, spory prestiż jego posiadania oraz… rozsądne ceny napraw i serwisu. Co prawda niejeden już się przekonał, że tak naprawdę nie stać go na tę generację, ale koniec końców to dobra propozycja w segmencie.

Za ok. 50 tys. zł kupimy około 7-letnie auto w niemal każdej wersji silnikowej. Niestety, w tym modelu trudno być bardziej ekologicznym niż z silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM, oferowanym od 2014 r. Dobrze szukając i negocjując, można znaleźć taki egzemplarz za niewiele ponad 50 tys. zł. Przynajmniej, zanim podniosą akcyzę.

Używane Audi A4 (B8) w pigułce. Model wysokiego ryzyka, ale nie wszystkie wersje

10-letnie Audi A4 można kupić za mniej niż 20 tys. zł, ale to samochód wysokiego ryzyka. Jego eksploatacja może być ponad możliwości finansowe…

BMW Serii 3 (F30)

BMW Serii 3 (F30)

Kolejne marzenie typowego Polaka, czyli Trójka. O ile E90 już się zestarzały i nie cieszą oka, o tyle generacja F30 obecnie cieszy się sporym zainteresowaniem. Choć do tego modelu podchodzi się dość ostrożnie.

To pierwsze w historii marki BMW Serii 3 z silnikami benzynowymi o tak małej średniej pojemności i do tego wszystkie są z doładowaniem. Auto jest kapryśne, dość awaryjne, ale atrakcyjnie prezentują się dobrze oceniane diesle. Za 50 tys. zł kupimy 6-letni egzemplarz.

Używane BMW Serii 3 (F30) w pigułce. Samochód ładny, ale ryzykowny

Zakup używanego BMW Serii 3 zawsze był i wciąż jest obarczony ryzykiem kosztownych usterek. Znawcy tematu doskonale sobie z tego zdają sprawę, ale nie…

Toyota Avensis III

Toyota Avensis III

Rozsądna do bólu i niebywale nudna, ale solidna i wysoko oceniana przez kierowców Toyota Avensis to auto dla konserwatywnego klienta, który poszukuje statecznego, dużego samochodu na lata. Poza jakością wykonania trudno cokolwiek zarzucić ostatniej odsłonie tego modelu.

No, chyba że wysokie ceny, które są jednak uzasadnione. Za 50 tys. zł można kupić samochód z rocznika 2012–2015. Z reguły cenę kształtuje pochodzenie auta oraz wyposażenie, a te lepsze wersje i w nieco starszym wieku zwykle przyjeżdżają z zagranicy. Na szczęście nie brakuje aut z Polski, więc brakiem avensisów nie trzeba się przejmować. Dzięki ich trwałości pojeżdżą i 30 lat, zgodnie z "planami rządu".

Używana Toyota Avensis III 1.6–2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie

Nie ma nic pewniejszego od niezawodności Toyoty – takim hasłem można by podsumować każdy poradnik na temat aut używanych. Jednak nie zawsze tak…

Audi A6 (C7)

Audi A6 (C7)

Wygląda znacznie nowocześniej niż poprzednik C6 i oferuje bardzo bogate wyposażenie, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa, którego najwyraźniej u nas jest nadmiar, jeśli po wprowadzeniu wyższej akcyzy pozostaną nam tylko stare auta krajowe lub nowe samochodziki miejskie.

50 tys. zł to sensowne minimum na zakup dużego, wygodnego, rodzinnego Audi A6, produkowanego od 2011 r. Najrozsądniej jest wybrać diesla 2.0 TDI, choć średnio pasuje do klasy auta. Najlepiej pasuje diesel 3.0 TDI, choć naprawy słono kosztują. Ale ile na taki motor wyniesie nowa akcyza…?

Rozrząd w silniku Audi 3.0 TDI to szaleństwo. Naprawa może kosztować majątek

Jeżeli szukasz informacji na temat napędu rozrządu w dość popularnym silniku Volkswagena 3.0 TDI, to z pewnością trafisz na popularną opinię o…

BMW Serii 5 (F10)

BMW Serii 5 (F10)

Brak naprawdę pewnej wersji w tej generacji Piątki oraz wysokie ceny serwisu i napraw nie odstraszają Polaków przed zakupem tak, jak może to zrobić wysoka akcyza. Zwłaszcza że najbezpieczniejszym wariantem jest 3-litrowy diesel.

Auto kosztuje nieco mniej niż Audi A6, a zapewnia nie gorsze walory użytkowe. Za 50 tys. zł kupimy roczniki 2011–2014. Na szczęście nie brakuje samochodów z polskich salonów, wszak BMW dobrze radzi sobie na rynku.

Używane BMW 525d, 530d, 535d F10/F11 [2010–2013] – poradnik kupującego

BMW po dość kontrowersyjnej stylistycznie, ale bardzo nowoczesnej serii 5 o oznaczeniu fabrycznym E60 zaprojektowało następcę bez żadnych kontrowersji…

BMW X3 (F25)

BMW X3 (F25)

Nie mniej niż za Serię 3 i Serię 5 zapłacicie za średniej wielkości SUV-a BMW. Model oznaczony kodem F25 startuje z pułapu ok. 50 tys. zł, a to samochód 10-letni. Ma za to nieco lepszą, bo starszej generacji, gamę silników, w tym benzynowe, wolnossące 3.0, które częściej wyjeżdżało z zagranicznych salonów niż z polskich.

Jeśli import takich samochód stanie się nieopłacalny, będziemy "skazani" na słabsze i gorsze odmiany 2.0 oraz diesle, które kupowali Polacy.

Używane BMW X3 II (F25) w pigułce. Szkoda, że nie jest tak dobry jak poprzednik

BMW X3 pierwszej generacji okazało się bardzo udanym modelem i choć jest SUV-em, to jednak odziedziczyło charakter samochodów tej marki. Druga generacja…

Hyundai Tucson II

Hyundai Tucson II

Choć Tucson jest prawdziwym hitem w naszym kraju, a polskie salony często opuszczają nowe auta, to i tak połowę rynku wtórnego stanowią pojazdy sprowadzone. Polacy najchętniej kupowali te uboższe warianty ze słabszymi silnikami, a za granicą można znaleźć auto w podobnej cenie z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem.

Na chwilę obecną 55 tys. zł to minimalna kwota, jaką trzeba wydać na używanego, 5-letniego Tucsona. Niewiele więcej niż za nową Dacię Sandero Stepway. Pozostaje pytanie: czym wolelibyście jeździć?

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI: kiedy szukasz sportu, ale nie sportowego auta

Sportowy styl jest w modzie, ale nie każdemu potrzebne są sportowe wrażenia. Dlatego poza zwykłymi SUV-ami i tymi, które wyposażono w mocne silniki…

Toyota GT86

Toyota GT86

Stosunkowo młode auto sportowe to typowa propozycja z zagranicy. W Polsce coupé nie bije bowiem rekordów sprzedaży, a rynek krajowych aut jest ubogi. Toyota GT86 jest prostym przykładem – na 17 sztuk wystawionych na sprzedaż na Otomoto, tylko dwie są krajowe.

A to tylko jeden z wielu przykładów, bo za 50 tys. zł można kupić kilka innych aut sportowych, pod warunkiem, że pochodzą z zagranicy. Są to m.in. starsze mustangi czy corvetty, również nissany 350Z, subaru imprezy czy wszelkiej maści bmw i audi.

Rząd chce podnieść akcyzę i bierze się za diesle. Import używanych aut do Polski przestanie się opłacać?

Ministerstwo Rozwoju, razem z resortem finansów, pracują nad podwyżką akcyzy na samochody używane. "Używek" z zagranicy nie będzie opłacało się…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Corsa D w pigułce Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Honda S2000 [z drugiej ręki] Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Peugeot 106 [awarie i problemy] Renault Kangoo I [awarie i problemy] Smart Roadster [awarie i problemy] Na co zwrócić uwagę kupując SUV-a? Honda Civic VIII Hatchback [z drugiej ręki] Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Używane Mitsubishi Outlander I – awarie i problemy Mercedes-Benz Klasy E W211 [z drugiej ręki]

Popularne w tym tygodniu:

Giulietta i 159 są najlepsze w klasie, a GTV to już klasyk. Paweł z PabloGarage obala mity o alfach Używane Audi A4 (od B5 do B8) – która generacja dla kogo? Używane limuzyny z największymi bagażnikami. Do których zapakujesz najwięcej? Dziwne auta używane, które warto kupić. 9 propozycji z różnych segmentów Rynek polskich aut z okresu PRL. Sprawdzamy dostępność i ceny Nowe auto za rozsądną cenę zamiast używanego. Oto "propozycja rządu"