1600-konny Mercedes SLR straszy w Dubaju

Kiedy wszyscy twoi koledzy szejkowie kupują sobie przedłużane limuzyny Rolls-Royce, a ich synowie rozbijają się po Abu Dhabi tuningowanymi Ferrari musisz się naprawdę napracować aby wyróżnić się z tłumu. Wtedy dobrym pomysłem będzie kupno Mercedesa SLR i zaprowadzenie go do zaprzyjaźnionego warsztatu.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Kiedy wszyscy twoi koledzy szejkowie kupują sobie przedłużane limuzyny Rolls-Royce, a ich synowie rozbijają się po Abu Dhabi tuningowanymi Ferrari musisz się naprawdę napracować aby wyróżnić się z tłumu. Wtedy dobrym pomysłem będzie kupno Mercedesa SLR i zaprowadzenie go do zaprzyjaźnionego warsztatu.

Zjednoczone Emiraty Arabskie stoją supersamochodami. W kraju, gdzie Ferrari to za mało aby się wyróżnić najlepszym pomysłem na zwrócenie uwagi jest oczywiście tuning. Modyfikacje auta czasem ograniczają się do nowych kół bądź dodatkowego spojlera jednak czasem z warsztatów wyjeżdżają ponad 1000-konne chromowane potwory. Jeden z nich ostatnio wyjechał na ulice Dubaju.

Oczywiście to co najbardziej przykuwa uwagę to nadwozie auta. Choć samo samochód został zbudowany już ponad 3 lata temu to do dziś nie wiadomo jaki materiał posłużył do budowy karoserii. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że SLR został jedynie oklejony folią mającą imitować chrom jednak wiele źródeł donosi, że nadwozie zostało wykonane z blach z białego złota.

Obraz

Pod maskę samochodu trafił wykonany na zamówienie silnik V10 o nieznanej pojemności. Z racji tego, że silniki wolnossące bardzo rzadko osiągają moce zadowalające arabskich szejków oczywistym stał się montaż turbosprężarki. Pod maskę tego SLR-a trafiła jednak nie jedna, a cztery turbiny. Efekt? 1600 KM i 2800 Nm to osiągi, jakimi może się pochwalić niewiele aut drogowych. Samochód podobno osiąga pierwszą setkę w mniej niż 2 sekundy a wyścig na 1/4 mili trwa w jego przypadku zaledwie 6,89 sekundy.

Źródło: emirates247.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇