1600-konny Mercedes SLR straszy w Dubaju

Kiedy wszyscy twoi koledzy szejkowie kupują sobie przedłużane limuzyny Rolls-Royce, a ich synowie rozbijają się po Abu Dhabi tuningowanymi Ferrari musisz się naprawdę napracować aby wyróżnić się z tłumu. Wtedy dobrym pomysłem będzie kupno Mercedesa SLR i zaprowadzenie go do zaprzyjaźnionego warsztatu.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Kiedy wszyscy twoi koledzy szejkowie kupują sobie przedłużane limuzyny Rolls-Royce, a ich synowie rozbijają się po Abu Dhabi tuningowanymi Ferrari musisz się naprawdę napracować aby wyróżnić się z tłumu. Wtedy dobrym pomysłem będzie kupno Mercedesa SLR i zaprowadzenie go do zaprzyjaźnionego warsztatu.

Zjednoczone Emiraty Arabskie stoją supersamochodami. W kraju, gdzie Ferrari to za mało aby się wyróżnić najlepszym pomysłem na zwrócenie uwagi jest oczywiście tuning. Modyfikacje auta czasem ograniczają się do nowych kół bądź dodatkowego spojlera jednak czasem z warsztatów wyjeżdżają ponad 1000-konne chromowane potwory. Jeden z nich ostatnio wyjechał na ulice Dubaju.

Oczywiście to co najbardziej przykuwa uwagę to nadwozie auta. Choć samo samochód został zbudowany już ponad 3 lata temu to do dziś nie wiadomo jaki materiał posłużył do budowy karoserii. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że SLR został jedynie oklejony folią mającą imitować chrom jednak wiele źródeł donosi, że nadwozie zostało wykonane z blach z białego złota.

Obraz

Pod maskę samochodu trafił wykonany na zamówienie silnik V10 o nieznanej pojemności. Z racji tego, że silniki wolnossące bardzo rzadko osiągają moce zadowalające arabskich szejków oczywistym stał się montaż turbosprężarki. Pod maskę tego SLR-a trafiła jednak nie jedna, a cztery turbiny. Efekt? 1600 KM i 2800 Nm to osiągi, jakimi może się pochwalić niewiele aut drogowych. Samochód podobno osiąga pierwszą setkę w mniej niż 2 sekundy a wyścig na 1/4 mili trwa w jego przypadku zaledwie 6,89 sekundy.

Źródło: emirates247.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
Polskie drogi 20 lat temu. Podróż po kraju była koszmarem
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił