BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego

Było już Audi A8 D2 oraz Mercedes Klasy S W140, zatem nie mogłoby zabraknąć ich największego konkurenta, czyli BMW Serii 7 E38. Dziś zaprezentujemy wam ten właśnie model, który cieszy oko nawet obecnie. To zasługa jego ponadczasowej stylistyki. Siódemka odstrasza jednak niektórych kosztami eksploatacji. Czy słusznie?

Ten artykuł ma 4 strony:
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakim samochodem jest BMW Serii 7 (E38)
- Jakie silniki montowano w BMW Serii 7 (E38)
- Jaki silnik wybrać do BMW Serii 7 (E38)
- Co się psuje w BMW Serii 7 (E38)
- Czy BMW Serii 7 (E38) jest drogie w utrzymaniu
- Ile kosztuje używane BMW Serii 7 (E38)
- Czy warto kupić BMW Serii 7 (E38)
Charakterystyka
Jeżeli myślicie o limuzynie z lat 90. to najpewniej do głowy przychodzi wam ta właśnie trójka. Ustaliliśmy już, że Mercedes Klasy S W140 wcale nie musi być tak drogi w utrzymaniu, jak mogłoby się wydawać, a Audi A8 okazuje się trwałym, choć raczej przeciętnie niezawodnym samochodem, który wyposażony w silnik V8 i napęd quattro spokojnie dorównuje konkurentom z tego okresu. Jakie jest więc BMW Serii 7 E38?
Model ten debiutował w 1994 roku, czyli dokładnie wtedy, co Audi A8 i w czasie, gdy Mercedes W140 miał już ugruntowaną pozycję na rynku. BMW wprowadziło jednak znaczny powiew świeżości samochodem o sportowej stylistyce, a jednocześnie z wyglądem równie eleganckim co Mercedes. Przy nim Audi wygląda po prostu tanio i nawet nie do końca przypomina model tej samej klasy.
BMW w tej trójce ma najmniejszą długość wersji podstawowej, ale nie oznacza to ciasnoty w kabinie. Nawet z tyłu można podróżować bardzo komfortowo, choć Seria 7 jest uznawana za limuzynę, do której nie chce się szofera. Bagażnik o pojemności 500 litrów jest tylko o 25 litrów mniejszy niż w Audi i Mercedesie.
Warto zaznaczyć, że BMW Serii 7 nie musi być wcale samochodem dobrze wyposażonym. Auto było konfigurowane indywidualnie od bazowej, ubogiej specyfikacji. Dlatego nie zdziwcie się, jeżeli znajdziecie klimatyzację manualną i wersję bez systemu DSC. Za to w młodszych i lepiej wyposażonych egzemplarzach można mieć nawet telewizję czy adaptacyjny tempomat.
Tak jak Mercedes, tak i BMW oferowało silniki o 6, 8 i 12 cylindrach oraz tylny napęd. W zawieszeniu można odnaleźć system samopoziomowania, pod warunkiem, że konkretny egzemplarz był w to wyposażony. Dotyczy to szczególnie odmian iL, czyli z wydłużonym rozstawem osi.
Historia BMW Serii 7 E38 w pigułce:
- 1994 r. - premiera modelu
- 1995 r. - wersja 728i
- 1996 r. - nowe motory benzynowe 3.5 i 4.4 oraz diesel 2.5tds
- 1998 r. - facelifting, pojawienie się odmiany 730d
- 1999 r. - diesel V8
- 2001 r. - zakończenie produkcji
Ten artykuł ma 29 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze