Używana Škoda Superb II [2008-2014] - poradnik kupującego

Nie trzeba szukać samochodu klasy wyższej premium, by cieszyć się ogromną przestrzenią i wysokim komfortem podróżowania. Wystarczy przerośnięta klasa średnia w postaci Škody Superb. Auto pod względem przestronności bije na głowę niemal wszystkie sedany na rynku, a przy tym nie wysysa z portfela właściciela ostatniego grosza.

Ten artykuł ma 4 strony:
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakim samochodem jest Škoda Superb II
- Jak zbudowana jest Škoda Superb II
- Jakie silniki oferowano w Škodzie Superb II
- Jaki silnik wybrać do Škody Superb II
- Co się psuje w Škodzie Superb II
- Ile kosztuje używana Škoda Superb II
- Czy warto kupić Škodę Superb II
Charakterystyka i budowa
Škoda Superb II jest różnie klasyfikowana, ale ze względu na podobieństwo konstrukcyjne do Passata przypisuje się jej przynależność do segmentu D. Tym samym, staje się konkurentem nie tylko swojego niemieckiego dawcy, ale także m. in. Forda Mondeo, Opla Insigni, Renault Laguny, Peugeota 508, Mazdy 6, Toyoty Avensis czy Hyundaia i40. Żaden z tych i innych rywali nie oferuje takiej przestrzeni dla czterech pasażerów i bagażu jak Škoda. Żaden też nie jest tak praktyczny.
Škoda w 2008 roku zaskoczyła świat motoryzacji nowatorską konstrukcją tylnej klapy, która tworzy sedana i liftbacka w jednym. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk by unieść samą klapę lub razem z szybą. Dodatkowo w 2009 roku czeski producent wprowadził do oferty kombi, którego wcześniej nie było. Obie wersje nadwoziowe charakteryzują się bardzo dużym bagażnikiem: liftback – 565 litrów; kombi – 633 litry. W obu zastosowano rozwiązania Simply Clever, czyli praktycznie uchwyty, paski, siatki itp.
Auto ma zachowawczy wygląd wnętrza, ale w bogatszych wersjach wyposażenia robi bardzo dobre wrażenie, przypominając premium. Prosty i funkcjonalny kokpit bez zbędnych fajerwerków może być uzupełniony dużym ekranem stacji multimedialnej z systemem nagłośnienia wysokiej klasy, choć nie zawsze znajdziecie bluetooth. Nowsze egzemplarze wyposażano już w nowoczesne rozwiązania z zakresu autonomii, takie jak asystent parkowania, który działa wyjątkowo dobrze, a ze względu na długość samochodu wynoszącą 4,8 m warto go mieć.
Największą zaletą Superba jest jednak drugi rząd siedzeń. Co prawda kanapa nie jest wygodniejsza niż u konkurentów, za to przestrzeni mamy aż nadmiar. Niewiele sedanów na rynku może się ze Škodą mierzyć i mowa tu nawet o limuzynach segmentu F. Pasażerów kanapy w bogatych wersjach rozpieszcza system klimatyzacji wyłącznie dla nich. W tej beczce miodu jest tylko jedna łyżka dziegciu – nieduża szerokość kabiny i wysoki próg pośrodku podłogi, który uniemożliwia komfortowe podróżowanie piątej osobie.
Konstrukcyjnie Škoda Superb czerpie z Passata B6 i w przeciwieństwie do poprzednika wielowahaczowe zawieszenie ma tylko z tyłu. Przód to kolumna MacPhersona, którą dla odróżnienia od Volkswagena trzyma stalowy, a nie aluminiowy wahacz. Prowadzenie Superba jest bardzo dobre przy zachowaniu wysokiego komfortu. Auto mogło być wyposażone w dołączany napęd na cztery koła, a jedną z ciekawszych wersji jest Combi Outdoor z nieznacznie podniesionym zawieszeniem, osłonami podwozia i atrakcyjnie wyglądającymi zderzakami.
Historia Škody Superb II w pigułce:
2008 r. – premiera modelu
2009 r. - premiera Combi
2013 r. – facelifting (światła diodowe, większy grill)
2015 r. – zakończenie produkcji i prezentacja następcy
Ten artykuł ma 21 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze