Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego

Jeden z najpopularniejszych kompaktów ostatnich lat na polskim rynku - Opel Astra J, powoli schodzi ze sceny. Choć auto można kupić jeszcze jako nowe, to my przyjrzymy się egzemplarzom używanym, których sporo znajdziemy na mocno nasyconym rynku wtórnym.

Ten artykuł ma 4 strony:

Używany Opel Astra J [2009–2016]

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakim samochodem jest Opel Astra
  • Jak zbudowany jest Opel Astra
  • Jakie silniki oferowano w Oplu Astra
  • Jaki silnik wybrać do Opla Astry
  • Co się psuje w Oplu Astra
  • Ile kosztuje używany Opel Astra
  • Czy warto kupić Opla Astrę

Czwarta generacja Astry zadebiutowała w 2009 roku, w tym samym okresie, gdy na rynku pojawiła się Insignia. Kompakt, podobnie jak jego większy brat, szybko podbił serca klientów swoim nowoczesnym wyglądem i ładną, opływową stylistyką. Tak rozpoczęła się nowa era w historii marki Opel, której wcześniejsze modele były kanciaste i nudne. O tym jak udaną sylwetkę zaprojektował wówczas Uwe Muller niech świadczy fakt, że nowa Astra w zasadzie wygląda tak samo.

Charakterystyka i budowa

Astrę J oferowano w pięciu wersjach nadwoziowych. Obok tradycyjnego hatchbacka z 3 lub 5 drzwiami było także kombi, sedan i kabriolet. Ten ostatni jako jedyny nosi inną nazwę – Cascada - i nie odniósł dużego sukcesu na naszym rynku. Gdyby wchodzić w szczegóły, to również Zafira Tourer bazuje na rozwiązaniach znanych z Astry. Przyjrzymy się jednak tylko klasycznym wersjom nadwoziowym.

Są spore różnice w wymiarach konkretnych odmian Astry. Standardowy rozstaw osi to 2685 mm i tylko w trzydrzwiowym hatchbacku oznaczonym jako GTC został wydłużony o 10 mm. Wersja 5-drzwiowa mierzy 4419 mm długości, sedan jest dłuższy o 239 mm, natomiast kombi o 279 mm. Hatchbacki mają odpowiednie jak na ten segment bagażniki o pojemności 370 litrów (GTC: 380 l), kombi legitymuje się wartością 500 l, natomiast sedan 460 l. Przestronność kabiny pozostawia trochę do życzenia. Auto nie jest ciasne, a z tyłu zmieszczą się dorosłe osoby, ale konkurenci oferują więcej.

Wnętrze Opla Astry J po liftingu

Zawieszenie samochodu to dość nietypowa konstrukcja. Co prawda z przodu zastosowano klasyczną kolumnę MacPhersona, ale tył to już belka skrętna z drążkiem Watta. Ma ona amortyzatory i sprężyny zamontowane oddzielnie, a z karoserią łączy się dodatkowo drążkami reakcyjnymi, które eliminują niekorzystne zjawiska wynikające z takiej konstrukcji. Astra prowadzi się dzięki temu wzorowo, choć jest nieco ociężała. Opcjonalnie oferowano zawieszenie FlexRide z elektromagnetycznymi amortyzatorami pracującymi w trybie Sport lub Tour, a także w pełni automatycznie.

Front samochodu przed liftingiem w 2012 roku

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Poliftowy egzemplarz Opla Astry J

Technicznie Astra jest kompaktem nowoczesnym i poza wysoką masą, nadal współczesnym. Jako pierwszy samochód segmentu C była wyposażona w adaptacyjne reflektory ksenonowe, podświetlające zakręty. Nie brakuje też bardzo rozbudowanych foteli AGR ze świetnym podparciem i dużym zakresem regulacji, a także elektromechanicznego hamulca postojowego. Większość z tych opcji znajdziecie tylko w bogatszych wersjach wyposażenia.

Historia Opla Astry J w pigułce:

2009 r. – debiut modelu
2012 r. – facelifting, zmiany wyglądu, bezpośredni wtrysk benzyny w silniku 1.6 Turbo
2014 r. – silnik 2.0 CDTI Bi-Turbo
2015 r. – silnik 1.6 CDTI zastępuje 1.7 CDTI
2016 r. – wycofanie z produkcji wersji 5-drzwiowej i kombi, zostaje GTC i sedan

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2.0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Używana Toyota Auris I [2007-2012] - poradnik kupującego Używany Ford Focus Mk. III [2011-2014] - poradnik kupującego Używana Alfa Romeo MiTo [2008-2015] - poradnik kupującego Używany Nissan Juke [2010-2015] - poradnik kupującego Używana Mazda 6 GG/GY 2.0 MZR-CD/CiTD [2002-2007] - poradnik kupującego Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI [2007-2015] - poradnik kupującego Tanie, francuskie samochody klasy średniej za 15-25 tys. zł [cz.3] Używana Alfa Romeo 166 [1998-2007] - poradnik kupującego Tanie, francuskie kompakty do 20 tys. zł [cz.2] Używana Honda CR-V III [2007-2012] - opinie i porady Używany Ford KA II [od 2008] - poradnik kupującego Tanie, francuskie auta miejskie segmentu B [cz.1] Stare, ale wciąż warte uwagi - modele samochodów, które jeszcze warto kupić [cz. 2] Używane Audi A4 B7 2.0 TDI PD [2004-2008] – poradnik kupującego Używany Renault Scénic II [2003-2009] - opinie i porady Używany Ford Kuga I [2008-2012] - opinie i porady Używana Alfa Romeo GT [2004-2010] – poradnik kupującego