Ludzie już tak kupują samochody. Bez wychodzenia z domu

Zakup samochodu przez internet zyskuje na popularności, oferując wygodę i szeroki wybór bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki prostym porównaniom cen, recenzjom oraz szybkiemu dostępowi do ofert, kupujący mogą dokonać świadomego wyboru.

Salon samochodowy - zdjęcie ilustracyjne
Salon samochodowy - zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

W ostatnich latach rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się w kierunku zakupów samochodów online. Według raportu Global Automotive Executive Survey, przewiduje się, że do 2030 roku blisko 70 proc. nowych aut będzie kupowanych przez internet. Z kolei badania Google Gearshift pokazują, że 90 proc. osób rozważających zakup nowego samochodu najpierw poszukuje informacji w sieci.

– Internet nie musi nas ograniczać wyłącznie do wyszukiwania i porównywania interesujących nas ofert. Wymarzony samochód możemy kupić bez konieczności wychodzenia z domu, tak jak to robi ponad 90 proc. naszych klientów – komentuje Michał Garyga, Dyrektor Działu Obsługi i Wsparcia Sprzedaży w Superauto.pl. – Osoby, które zdecydowały się kupić samochód w naszej firmie, doceniają fakt, że wszystkie formalności związane z zakupem bierzemy na siebie, czyli przyjeżdżamy do klientów z umową, rejestrujemy ich nowy samochód i przywozimy go pod wskazany adres. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają czas i nie muszą przejmować się formalnościami

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Zakup samochodu przez internet to także możliwość wyboru z dużo większej oferty pojazdów niż gdybyśmy mieli każdy obejrzeć w salonie. Na popularnych stronach znajdziemy auta różnych marek, nowe i używane, dostępne 24 godziny na dobę. Na wielu platformach można porównywać interesujące nas modele i skorzystać z kalkulatorów finansowych, które pomagają oszacować koszty związane z leasingiem czy kredytem.

Kupując auto online, unikamy wydatków na paliwo potrzebne na dojazdy do komisów i salonów, co jest istotne, zwłaszcza, gdy wybrane modele znajdują się w różnych regionach Polski. Według prognoz, ceny samochodów mogą w tym roku wzrosnąć nawet o 15 proc. Aby zmniejszyć skutki podwyżek, warto rozważyć leasing lub kredyt dostępne także online.

Choć zakupy online wciąż budzą u niektórych wątpliwości, zwłaszcza w kwestii płatności, dobrym pomysłem jest przeczytanie opinii o firmie zajmującej się sprzedażą samochodów. Pozwoli to ocenić ją oczami klientów, którzy już skorzystali z jej usług.

Zakup samochodu to zazwyczaj spory wydatek, dlatego aby uniknąć rozczarowania, warto wybierać auta od firm, które dokładnie je weryfikują przed wprowadzeniem do oferty – komentuje Michał Garyga, Dyrektor Działu Obsługi i Wsparcia Sprzedaży w Superauto.pl. – W naszym multibrandowym salonie, oprócz nowych samochodów, oferujemy także auta z drugiej ręki. Dbamy o to, by samochody używane, które można znaleźć na naszej platformie sprzedażowej były nie tylko dokładnie sprawdzone, ale również posiadały kompletną dokumentację, w tym pełną historię serwisową.

Dla wielu osób to niewystarczające, dlatego firmy oferują materiały wideo ukazujące faktyczny stan pojazdów, prezentują auta w możliwie najlepszy sposób.

Dziś łatwiej niż kiedyś kupić nowy samochód online, szczególnie z niższych segmentów, choćby z powodu tego, że mamy powszechną standaryzację i kolejne modele są budowane na tych samych platformach, z tymi samymi silnikami, a nawet bardzo podobnymi nadwoziami jak te, które już są na rynku. Prostym przykładem jest dopiero debiutujący Fiat Grande Panda, który w praktyce jest nieco innym wydaniem Citroëna C3. Jeździłem Citroënem i nie muszę już jeździć Fiatem, by wiedzieć, jakim jest samochodem. Również Dacię Bigster można kupić w ciemno jeśli mieliśmy styczność z Dusterem, bo wiemy już z pierwszych recenzji, że poza rozmiarem, nie różni się specjalnie od Dustera. I tak będzie coraz częściej.

Marcin Łobodziński - dziennikarz Autokult.plMarcin Łobodzińskiredaktor Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)