2013 Porsche 911 Targa - kolejne starcie

Już któryś raz w sieci pojawiają się zdjęcia nowego Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu Targa. Tym razem auto niemal całkowicie pozbawione jest kamuflażu. Wielkim znakiem zapytania pozostaje sposób zdejmowania dachu.

2013 Porsche 911 Targa2013 Porsche 911 Targa
Bartosz Pokrzywiński

Już któryś raz w sieci pojawiają się zdjęcia nowego Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu Targa. Tym razem auto niemal całkowicie pozbawione jest kamuflażu. Wielkim znakiem zapytania pozostaje sposób zdejmowania dachu.

Wszystkie wcześniej przyłapane prototypy nowego 911 Targa były w taki sposób oklejone folią maskującą, by do końca nie było wiadomo, jak w tym modelu składa się dach. Ideą nadwozia typu Targa jest to, by wymontowywać jedynie część nad głowami kierowcy i pasażera, podczas gdy tylna szyba i słupki B pozostają nietknięte.

W przypadku poprzedniej generacji, poza sposobem składania dachu, wersja Targa różniła się od innych tylnymi światłami z charakterystycznym pasem ciągnącym się pod emblematem modelu. Nowy model nie będzie jednak w żadnym stopniu różnił się stylistycznie od Carrery Cabriolet.

Carrera Cabriolet vs Targa
Carrera Cabriolet vs Targa

Na zdjęciu powyżej jedyną różnicą pomiędzy autami jest dach. Maskowanie wersji testowej zostało zrobione tak, by Targa do złudzenia przypominała kabriolet. Z drugiej strony mało prawdopodobne jest, by Porsche opracowało system składania obu części dachu - górnej oraz tylnej, a w konsekwencji pozostałby tylko słupek B odgrywający rolę pałąku antykapotażowego.

Oficjalny debiut auta powinien odbyć się na targach w Detroit. Pod pokrywą silnika, który umieszczony jest przy tylnej osi, znajdą się te same jednostki napędzające wersje Carrera oraz Carrera S, czyli boksery o pojemnościach 3,4 oraz 3,8 l, produkujące odpowiednio 350 i 400 KM.

  • 2013 Porsche 911 Targa
  • 2013 Porsche 911 Targa
  • 2013 Porsche 911 Targa
  • 2013 Porsche 911 Targa
  • 2013 Porsche 911 Targa
  • Carrera Cabriolet vs Targa
[1/6] 2013 Porsche 911 Targa Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.