1968 Ferrari P6 [zapomniane koncepty]

Sportowe samochody marki Ferrari od zawsze budziły wiele emocji. Dziś w cyklu zapomniane koncepty przyjrzymy się bliżej konceptowi P6 z 1968 roku, który wyznaczył kierunek stylistyczny dla jednego z modeli z logo Ferrari na przedzie. Jakiego? Zapraszam do lektury.

1968-Ferrari-P61968-Ferrari-P6
Arkadiusz Gabrysiak

Sportowe samochody marki Ferrari od zawsze budziły wiele emocji. Dziś w cyklu zapomniane koncepty przyjrzymy się bliżej konceptowi P6 z 1968 roku, który wyznaczył kierunek stylistyczny dla jednego z modeli z logo Ferrari na przedzie. Jakiego? Zapraszam do lektury.

Prototyp Ferrari P6 powstał na deskach kreślarskich słynnego, włoskiego studia Pininfarina. Pojazd cechuje się ostro zakończoną i długą maską, a najbardziej charakterystycznym elementem pasa przedniego są ciekawie zaaranżowane reflektory. Projektanci porzucili tutaj popularny w tamtym okresie motyw otwieranych do góry świateł, jednak aerodynamika nadwozia na tym w ogóle nie ucierpiała. Z boku pojazdu dostrzeżemy natomiast charakterystyczne przetłoczenia, które pełniły rolę wlotów powietrza do centralnie umieszczonego silnika.

Obraz

Ferrari P6 jest oczywiście rasowym samochodem sportowym, a więc w nieco spartańskiej kabinie znalazły się jedynie dwa skórzane fotele. Za plecami kierowcy zainstalowano natomiast zacną jednostkę napędową - był to 3,0-litrowy silnik benzynowy w układzie V12, który według różnych źródeł generował 400 KM lub nawet 500 KM.

Choć koncept nigdy nie wszedł do produkcji w widocznej na zdjęciach formie, to jego stylistyka w bardzo dużym stopniu wpłynęła na ostateczny wygląd modelu 365 GT4 BB, który po raz pierwszy pokazano światu w 1971 roku. W jego następcy - modelu 512 BB - także dostrzeżemy wiele elementów wspólnych z konceptem P6.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 1968-Ferrari-P6
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są