Zmiana prezesa w Bentley Motors - Schreiber za Dürheimera

Wolfgang Dürheimer i Wolfgang Schreiber (fot. Motor Authority)
Wolfgang Dürheimer i Wolfgang Schreiber (fot. Motor Authority)
Wojciech Kaczałek

01.09.2012 09:00, aktual.: 12.10.2022 16:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W symbolicznym przekazaniu władzy w firmie Bentley, odchodzący prezes Wolfgang Dürheimer oddał nowemu szefowi Wolfgangowi Schreiberowi kluczyki do służbowego samochodu samego Waltera Owena Bentleya. Auto służące niegdyś założycielowi brytyjskiej marki to sportowy model z 1930 r.

W symbolicznym przekazaniu władzy w firmie Bentley, odchodzący prezes Wolfgang Dürheimer oddał nowemu szefowi Wolfgangowi Schreiberowi kluczyki do służbowego samochodu samego Waltera Owena Bentleya. Auto służące niegdyś założycielowi brytyjskiej marki to sportowy model z 1930 r.

Wolfgang Schreiber przejmie władzę nad producentem luksusowych pojazdów dziś, 1. września. Zastąpi na stanowisku prezesa Wolfganga Dürheimera, który rządził Bentleyem wprawdzie tylko dwa lata, ale to pod jego okiem powstał nowy Continental. Nakazał też rozpocząć prace nad SUV-em, czego efektem jest na razie koncept EXP 9F.

W.O. Bentley i jego służbowy Bentley 8,0 l z 1930 r. (fot. Motor Authority)
W.O. Bentley i jego służbowy Bentley 8,0 l z 1930 r. (fot. Motor Authority)

Dürheimer zostanie szefem działu badań i rozwoju w Audi. Schreiber, który jak jego poprzednik jest inżynierem, jest związany z koncernem Volkswagen od 1984 r. Aż do teraz skupiał się głównie na konstruowaniu np. skrzyń biegów. Opracowywał m.in. układy przeniesienia napędu do dwóch modeli marki Bentley: Continental GT i Arnage. Schreiber pomógł też wdrożyć do produkcji Veyrona, dlatego typowany był również do zostania CEO Bugatti.

Wróćmy jeszcze do przekazania władzy. Wolfgang Schreiber dostał kluczyki do Bentleya z 1930 r. wyposażonego w silnik o pojemności 8,0 l. Samochód potrafił się rozpędzić do ponad 160 km/h. Auto było szczytowym osiągnięciem Bentleya w tamtym okresie. Z powodu wielkiego kryzysu ekonomicznego, produkowany był tylko 9. miesięcy. W tym czasie powstało 100 egzemplarzy. Później firma W.O. Bentleya trafiła w ręce marki Rolls-Royce.

Źródło: Motor Authority

Źródło artykułu:WP Autokult