Zenos E10 S - daleki krewny Caterhama

Firma Zenos przedstawiła wzmocnioną wersję modelu E10.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Nowa odmiana E10 S z 2-litrowego silnika EcoBoost rozwija 253 KM i 400 Nm. To około 50 KM i 190 Nm więcej niż w standardowym E10. Poprawa parametrów silnika to także lepsze osiągi. Zenos E10 S rozpędza się do 100 km/h w około 4 s. Świetne osiągi zapewniane są nie tylko dzięki jednostce napędowej, ale także zwartej, lekkiej konstrukcji. Nadwozie Zenosa to monokokpit zbudowany z użyciem aluminium i kompozytu węglowego.

Ojcem samochodu jest Ansar Ali, były szef Caterhama. W filozofii budowy E10 S widać wyraźną inspirację autami brytyjskiego klasycznego producenta. Lekkie, otwarte nadwozie, mocny silnik - przepis na sukces? Do tego cena, która nie jest odstraszająca. Za mocnego E10 S Zenos chce 29 995 funtów (160 tys. zł). Za 32 995 funtów dostaniemy wersję uzbrojoną w pakiet torowy: szperę, 6-biegową przekładnię (standardowo 5 biegów), kompozytowe fotele, 4-punktowe sportowe pasy bezpieczeństwa, regulowane zawieszenie, boczne wzmocnienia konstrukcji i kierownicę z systemem szybkiego demontażu.

Zenos E10 S - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀