Zenos E10 – oficjalna premiera

Były szef Caterhama – Ansar Ali – założył firmę Zenos Cars i właśnie zaprezentowano pierwszy projekt tego niewielkiego producenta – E10.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

O projekcie E10 pisaliśmy jeszcze w zeszłym roku, jednak wtedy dysponowaliśmy szczątkowymi informacjami i pojedynczymi teaserami. Dziś wiemy już prawie wszystko o tym pojeździe. Zgodnie z zapowiedziami, Zenos E10 to niewielki i lekki pojazd sportowy z otwartym nadwoziem, który w swoim spartańskim wnętrzu pomieści dwie osoby.

W konstrukcji Zenosa E10 wykorzystano głównie aluminium i włókno węglowe, dzięki czemu masa pojazdu wynosi jedynie 650 kg. Źródłem napędu jest centralnie umiejscowiony silnik konstrukcji Forda – 2,0-litrowy motor benzynowy generujący 200 KM i 210 Nm momentu obrotowego. Według zapewnień, Zenos E10 osiągnie pierwsze 96 km/h w 4,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 217 km/h.

Napęd na tylne koła przekazywany jest przy pomocy 5-stopniowej skrzyni manualnej, jednak opcjonalnie dostępna będzie również przekładnia 6-biegowa (również manualna). Klienci będą mogli doposażyć pojazd w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Zenos planuje produkować około 200 egzemplarzy modelu E10 rocznie, a ceny będą startować od 24 995 funtów. Dodatkowo pierwsze 75 sztuk będzie edycją specjalną zawierającą dodatkowe wyposażenie warte 5755 funtów: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, felgi aluminiowe OZ, wyjmowaną kierownicę i ogrzewanie kończyn dolnych. Pojazd w edycji specjalnej będzie kosztował 28 955 funtów, a więc teoretycznie klienci zaoszczędzą 1755 funtów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯