Zdumiewający przypadek Klasy G. Mercedes sprzedaje coraz więcej... starych egzemplarzy

Mercedes Klasy G nie chce umrzeć. Choć pierwsze egzemplarze nowej generacji właśnie zjeżdżają z taśmy produkcyjnej, auta z serii 461 dalej pozostaną w sprzedaży. Co więcej, są produkowane na tej samej linii, co "nówki sztuki".

Piękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkachPiękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nowa Klasa G pozostaje przy znanym przepisie, lekko go modyfikując. W stosunku do poprzednika jest nieco dłuższa. Z kolei w kabinie znalazły się dwa nieco ponad 12-calowe ekrany zastępujące tradycyjne zegary oraz wyszukana skóra Nappa. W końcu dochodzimy do kwestii układów napędowych (np. podwójnie doładowanego V8) i zawieszenia z przodu, które po latach stało się niezależne. W teorii nowa klasa G jest zaprojektowana tak, by jeszcze lepiej radzić sobie w terenie. W praktyce nie wszystkich klientów to przekonuje.

Jesteśmy na tak.
Jesteśmy na tak. © mat. prasowe

Starsze samochody z serii 461 – wykorzystywane przez np. wojsko – dalej oferowane są w normalnej sprzedaży. To przygotowane do ciężkiej pracy auta sprawdzone na przestrzeni lat. Kiedy 463 "awansowała" na luksusowego SUV-a, seria 461 pozostała w błocie i nic nie wskazuje, by gdziekolwiek się wybierała. Przedstawiciele Mercedesa są zaskoczeni sytuacją na rynku. Czym starszy samochód, tym większe zainteresowanie analogowymi egzemplarzami oferowanymi od kilkudziesięciu lat.

Dlatego też Mercedes dalej będzie rozwijał ten model. Może być on zamówiony w nadwoziu czterodrzwiowym, odmianie 6x6, a nawet zwykłym podwoziu gotowym do zabudowy. Jest oczywiście jeden kruczek. "Starą" Klasę G można sprzedawać na rynkach, które akceptują nowe auta spełniające normę Euro 5.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł