Zdumiewający przypadek Klasy G. Mercedes sprzedaje coraz więcej... starych egzemplarzy

Mercedes Klasy G nie chce umrzeć. Choć pierwsze egzemplarze nowej generacji właśnie zjeżdżają z taśmy produkcyjnej, auta z serii 461 dalej pozostaną w sprzedaży. Co więcej, są produkowane na tej samej linii, co "nówki sztuki".

Piękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkachPiękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nowa Klasa G pozostaje przy znanym przepisie, lekko go modyfikując. W stosunku do poprzednika jest nieco dłuższa. Z kolei w kabinie znalazły się dwa nieco ponad 12-calowe ekrany zastępujące tradycyjne zegary oraz wyszukana skóra Nappa. W końcu dochodzimy do kwestii układów napędowych (np. podwójnie doładowanego V8) i zawieszenia z przodu, które po latach stało się niezależne. W teorii nowa klasa G jest zaprojektowana tak, by jeszcze lepiej radzić sobie w terenie. W praktyce nie wszystkich klientów to przekonuje.

Jesteśmy na tak.
Jesteśmy na tak. © mat. prasowe

Starsze samochody z serii 461 – wykorzystywane przez np. wojsko – dalej oferowane są w normalnej sprzedaży. To przygotowane do ciężkiej pracy auta sprawdzone na przestrzeni lat. Kiedy 463 "awansowała" na luksusowego SUV-a, seria 461 pozostała w błocie i nic nie wskazuje, by gdziekolwiek się wybierała. Przedstawiciele Mercedesa są zaskoczeni sytuacją na rynku. Czym starszy samochód, tym większe zainteresowanie analogowymi egzemplarzami oferowanymi od kilkudziesięciu lat.

Dlatego też Mercedes dalej będzie rozwijał ten model. Może być on zamówiony w nadwoziu czterodrzwiowym, odmianie 6x6, a nawet zwykłym podwoziu gotowym do zabudowy. Jest oczywiście jeden kruczek. "Starą" Klasę G można sprzedawać na rynkach, które akceptują nowe auta spełniające normę Euro 5.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥