Zachowaj stare auto, zamiast kupować nowe. Szefowa BMW uważa to za dobry pomysł
Mogłoby się wydawać, że sprzedaż nowych aut jest nadrzędnym celem producentów samochodów. BMW raczej nie różni się w tej kwestii od konkurencji, choć niektórzy szefowie marki wyłamują się ze schematu.
28.11.2022 | aktual.: 28.11.2022 10:25
Konkretnie szefowa ds. zrównoważonego rozwoju BMW, Monika Dernai, która kilka dni temu, podczas konferencji poświęconej wpływowi przemysłu motoryzacyjnego na środowisko, wygłosiła odważne tezy.
Stwierdziła, że producenci powinni lepiej korzystać z już wyprodukowanych zasobów, zamiast zastępować je nowymi. Mówiąc prościej, zasugerowała, że wydłużanie życia aut używanych może być lepszym pomysłem, niż kupowanie nowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Naprawdę musimy pomyśleć o przedłużeniu życia samochodów. Nie tylko w formie rynkowej, gdzie sprzedajecie swoje auta innym, lecz bardziej w formie przedłużania żywotności pojazdów - mówi Dernai cytowana przez "Auto Express".
Przemówienie szefowej BMW z pewnością nie przysporzy jej zwolenników w branży. Ucieszy za to niejednego wielbiciela motoryzacji. Fakt, że przedstawiciele samego producenta wychodzą z takim pomysłem, zasługuje na podziw.
Warto jednak odnotować, że BMW nie jest jedyną firmą, która widzi coraz większą szansę w samochodach używanych. Przykładem są Francuzi, a konkretnie Renault i Stellantis, którzy dają drugie życie autom używanym, odświeżając je i ponownie wypuszczając na rynek.