Z rysą na wizerunku – MR 335i Coupé Black Scorpion (2010)

Z rysą na wizerunku – MR 335i Coupé Black Scorpion (2010)

Z rysą na wizerunku – MR 335i Coupé Black Scorpion (2010)
Olgierd Lachowski
15.09.2010 07:00, aktualizacja: 20.10.2022 21:20

MR Car Design zazwyczaj przerabia samochody grupy Volkswagen. Tym razem, odchodząc nieco od obranego kierunku, pracownicy tunera zapragnęli sprawdzić swoje umiejętności, biorąc na warsztat BMW.

MR Car Design zazwyczaj przerabia samochody grupy Volkswagen. Tym razem, odchodząc nieco od obranego kierunku, pracownicy tunera zapragnęli sprawdzić swoje umiejętności, biorąc na warsztat BMW.

Obraz

Coraz częściej nazewnictwo wersji silnikowych w BMW odbiega od zasady przyjętej przez bawarską markę: dwie ostatnie cyfry w nazwie auta zwykle oznaczają objętość skokową użytego silnika. W tym modelu sprawa przedstawia się podobnie.

W 335i nie ma 3,5-litrowego wolnossącego silnika, a 3-litrowy motor z turbosprężarką typu TwinScroll, układem Valvetronic i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Obraz

A może lepiej byłoby nazwać 335i na przykład BMW 330i Turbo?

Pora skupić się wreszcie na tym, co zrobił tuner. Najciekawszą pozycją tuningu jest przeróbka silnika.

Rozwijający w wersji fabrycznej 306 KM egzemplarz dostał jeszcze większych ‘skrzydeł’ za sprawą nowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej, specjalnego oprogramowania ECU oraz większej, międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego (tzw. intercooler). Te zmiany kosztują niespełna 2600 euro. Za tę sumę klient dostaje ponad 30% dodatkowej mocy – równe 100 KM. Warto przy tym wspomnieć, że stosunek masy do mocy wynosi 3,94 kg/KM, czyli tyle, ile w ważącym 1655 kg BMW M3. Rośnie także maksymalny moment obrotowy z 400 Nm do 530 Nm.

Mocniejsze ‘serce’ wymaga odpowiedniego układu jezdnego. O to MR Car Design też zadbało. Podwozie otrzymało nowe zawieszenie V3 firmy KW (V1 jest w cenie 929 euro). Sportowy charakter podkreślają 20-calowe felgi Spirit wyprodukowane przez innego tunera BMWBreytona. W zależności od marki opon komplet kół może mieć różne ceny, ale kosztuje nie mniej niż 2548 euro. Bez względu na producenta ‘gumy’ powinny mieć rozmiar 235/30 R 20 z przodu i 285/25 R 20 z tyłu.

Obraz

W widocznym na zdjęciach egzemplarzu wymieniono pokrywę silnika na pochodzącą z BMW M3. Zdaje się, że nie był to najlepszy pomysł, bo pokrywa niezbyt dobrze została dopasowana do reszty nadwozia.

Samochód można podsumować jednym zdaniem: To dobrze naoliwiona maszyna ze specyficzną rysą na wizerunku - rysą w postaci niedopasowanej maski.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka TwinScroll
  • Moc maksymalna: 406 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,29 KM/l (seryjny - 102,71 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 530 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20\
  • Koła tylne: 10,5 x 20\
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1600 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,94 kg/KM (seryjny - 5,23 kg/KM)
  • Długość: 4580 mm
  • Szerokość: 1782 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)