Wyświetlacz AMOLED jako lusterko wsteczne w wyścigowym Audi R18

Jeśli przyjrzycie się wyścigowemu modelowi Audi R18, zauważycie, że auto nie ma tylnej szyby. Uczestniczący w 24-godzinnym wyścigu Le Mans kierowcy musieli więc do tej pory opierać się wyłącznie na lusterkach bocznych, co na dłuższą metę może być uciążliwe. Audi postanowiło rozwiązać ten problem efektownie i efektywnie.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Jeśli przyjrzycie się wyścigowemu modelowi Audi R18, zauważycie, że auto nie ma tylnej szyby. Uczestniczący w 24-godzinnym wyścigu Le Mans kierowcy musieli więc do tej pory opierać się wyłącznie na lusterkach bocznych, co na dłuższą metę może być uciążliwe. Audi postanowiło rozwiązać ten problem efektownie i efektywnie.

24-godzinny wyścig Le Mans jest najważniejszym wyścigiem długodystansowym w corocznym kalendarzu tego typu imprez. Nic więc dziwnego, że Audi pragnie się do niego przygotować najlepiej, jak to możliwe. W końcu firma broni tytułu zdobytego w ubiegłym roku, kiedy to wygrała rywalizację z najgroźniejszym rywalem - Peugeotem, którego samochody zajęły miejsca 2.-5.

Jednym z czynników, który ma pomóc kierowcom Audi w tym roku, będzie cyfrowe lusterko wsteczne w formie nowoczesnego wyświetlacza AMOLED umieszczonego w tradycyjnym miejscu. Kierowca widzi na ekranie obraz z kamery znajdującej się tuż za anteną samochodu.

Obraz

Wierząc oświadczeniu prasowemu Audi, inżynierowie niemieckiego producenta w taki sposób dobrali parametry obu urządzeń, że obraz widziany na wyświetlaczu jest bardzo ostry i czysty w każdych warunkach. Podobno nawet gdy kamera oświetlona jest jasnym snopem światła, kierowca nadal doskonale widzi, co dzieje się za pojazdem.

Czy to rozwiązanie pomoże kierowcom Audi w tegorocznej edycji 24 Hours Le Mans? Odpowiedź na to pytanie poznamy już niebawem, ponieważ wyścig zaplanowano na 16/17 czerwca 2012 roku.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa