Wyniki pomiarów radarem Iskra-1 to kwestia przypadku

Wokół radaru Iskra-1 jest ostatnio duże zamieszanie. Zaczęło się od procesu, który wygrał inżynier z okolic Krakowa. Sąd uniewinnił mężczyznę, ponieważ ten udowodnił, że pomiar Iskrą-1 został wykonany nieprawidłowo. Teraz oliwy do ognia dolał anonimowy policjant, który zdradził, jak w praktyce wygląda praca z tym ręcznym radarem.

Radar Iskra-1 na drugim planie / fot. gazetapomorska.plRadar Iskra-1 na drugim planie / fot. gazetapomorska.pl
Mariusz Zmysłowski

Wokół radaru Iskra-1 jest ostatnio duże zamieszanie. Zaczęło się od procesu, który wygrał inżynier z okolic Krakowa. Sąd uniewinnił mężczyznę, ponieważ ten udowodnił, że pomiar Iskrą-1 został wykonany nieprawidłowo. Teraz oliwy do ognia dolał anonimowy policjant, który zdradził, jak w praktyce wygląda praca z tym ręcznym radarem.

Obecnie w sprawie importu i legalizacji radarów Iskra-1 toczy się śledztwo. Prowadzi je warszawska prokuratura okręgowa. Pod lupę wzięto działania pracowników Głównego Urzędu Miar w Warszawie oraz Okręgowego Urzędu Miar w Katowicach. Przypuszcza się, że Iskry zostały zalegalizowane mimo ich nieprawidłowego działania w niektórych warunkach.

Nie przeszkadza to jednak w wystawianiu mandatów na podstawie pomiarów dokonywanych przez te urządzenia. Wyjawił to anonimowy policjant z 17-letnim stażem. W rozmowie z TVN24 zdradził, że funkcjonariusze wielokrotnie sygnalizowali przełożonym, że radary nie działają prawidłowo. Niestety, bez skutków.

Policjant ujawnił, że pomiary często dokonywane są na chybił trafił. Jeśli sprawdzana jest prędkość jednego z pojazdów jadących w kolumnie, nie ma pewności, czy to właśnie jego szybkość została zmierzona. Dlatego często zatrzymuje się przypadkowe samochody, pokazuje wynik pomiaru i z reguły na tym kończy się dyskusja. Kierowcy przyjmują mandaty, by uniknąć sprawy w sądzie. Łatwiej jest po prostu zapłacić. Niestety, jak się okazuje, na komendach liczą się przede wszystkim statystyki.

Źródło: motofakty • TVN24

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł