Wybudzanie Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego. Priorytetem: kierowcy zawodowi

"Jestem świadomy istniejącego zagrożenia epidemicznego i dlatego zobowiązuję się w razie jakichkolwiek symptomów powstrzymać od uczestnictwa w egzaminie” – oświadczenie o takiej treści muszą podpisać kandydaci na kierowców w Warszawie. Ośrodki Ruchu Drogowego starają się wrócić do życia. Na razie – w naprawdę uzasadnionych przypadkach.

Na razie mowa zaledwie o restarcie, nie o powrocie do normalnościNa razie mowa zaledwie o restarcie, nie o powrocie do normalności
Źródło zdjęć: © Michal Fludra/NurPhoto via Getty Images
Mateusz Lubczański

Warszawski ośrodek przy ul. Odlewniczej 8 – jako jeden z pierwszych – powraca do życia. Szkolenia mają być przeprowadzane ze szczególną ostrożnością. Egzaminy będą odbywać się w szczególnych sytuacjach. Dlatego na razie ruszają tylko testy na motocyklowe prawo jazdy (tylko z własnym kaskiem), na kat. B+E (auto osobowe + duża przyczepa), C, C+E, D czy egzaminy teoretyczne dla wszystkich kategorii.

Podpisać jednak trzeba dokument, w którym zgadzamy się na pomiar temperatury, przebywanie w maseczce i dezynfekcję rąk. Akceptujemy również, że egzaminator również będzie w maseczce, a nawet przyłbicy. Uczestnictwo w egzaminie jest "na własne ryzyko".

Chęć powrotu do pracy płynie również z Krakowa. Marek Dworak, dyrektor Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie informuje, że "najbardziej predestynowane do uruchomienia w pierwszej kolejności będą egzaminy na kategorię C i kategorię D" - nie tylko dlatego, że to uprawnienia zdobywane przez zawodowych kierowców. "Zarówno odległość w kabinie, jak i jej kubatura wydają się sprzyjać łatwiejszemu zabezpieczeniu osoby zdającej i egzaminatora".

Dyrektor Dworak zauważa również, że brakuje wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dla działalności ośrodków. Sprawa jest tym ważniejsza, że egzaminy teoretyczne są realizowane w salach z ok. 20 komputerami. Dodatkową trudnością jest fakt, że nie ma podstaw prawnych do odmowy przeprowadzenia egzaminu, nawet jeśli kandydat będzie miał wyraźne objawy chorobowe.

Pozostałe ośrodki jeszcze wstrzymują się z działaniami, które wymagają bezpośredniego kontaktu, lecz chętnie sięgają po nauczanie zdalne. WORD w Poznaniu już zapowiada, że ruszą zapisy on-line. Z kolei w Białymstoku można było zredukować punkty karne przez internet, co łączyło się z wykładami przeprowadzanymi zdalnie. Jak się dowiedziałem podczas inauguracji programu, cieszy się on dużym zainteresowaniem.

Na razie ośrodki pozostawiają kursantów w niepewności i każą oczekiwać na nowe terminy egzaminów. Jak długo potrwa ta sytuacja – nie wiadomo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony