Wybudzanie Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego. Priorytetem: kierowcy zawodowi

"Jestem świadomy istniejącego zagrożenia epidemicznego i dlatego zobowiązuję się w razie jakichkolwiek symptomów powstrzymać od uczestnictwa w egzaminie” – oświadczenie o takiej treści muszą podpisać kandydaci na kierowców w Warszawie. Ośrodki Ruchu Drogowego starają się wrócić do życia. Na razie – w naprawdę uzasadnionych przypadkach.

Na razie mowa zaledwie o restarcie, nie o powrocie do normalnościNa razie mowa zaledwie o restarcie, nie o powrocie do normalności
Źródło zdjęć: © Michal Fludra/NurPhoto via Getty Images
Mateusz Lubczański

Warszawski ośrodek przy ul. Odlewniczej 8 – jako jeden z pierwszych – powraca do życia. Szkolenia mają być przeprowadzane ze szczególną ostrożnością. Egzaminy będą odbywać się w szczególnych sytuacjach. Dlatego na razie ruszają tylko testy na motocyklowe prawo jazdy (tylko z własnym kaskiem), na kat. B+E (auto osobowe + duża przyczepa), C, C+E, D czy egzaminy teoretyczne dla wszystkich kategorii.

Podpisać jednak trzeba dokument, w którym zgadzamy się na pomiar temperatury, przebywanie w maseczce i dezynfekcję rąk. Akceptujemy również, że egzaminator również będzie w maseczce, a nawet przyłbicy. Uczestnictwo w egzaminie jest "na własne ryzyko".

Chęć powrotu do pracy płynie również z Krakowa. Marek Dworak, dyrektor Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie informuje, że "najbardziej predestynowane do uruchomienia w pierwszej kolejności będą egzaminy na kategorię C i kategorię D" - nie tylko dlatego, że to uprawnienia zdobywane przez zawodowych kierowców. "Zarówno odległość w kabinie, jak i jej kubatura wydają się sprzyjać łatwiejszemu zabezpieczeniu osoby zdającej i egzaminatora".

Dyrektor Dworak zauważa również, że brakuje wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dla działalności ośrodków. Sprawa jest tym ważniejsza, że egzaminy teoretyczne są realizowane w salach z ok. 20 komputerami. Dodatkową trudnością jest fakt, że nie ma podstaw prawnych do odmowy przeprowadzenia egzaminu, nawet jeśli kandydat będzie miał wyraźne objawy chorobowe.

Pozostałe ośrodki jeszcze wstrzymują się z działaniami, które wymagają bezpośredniego kontaktu, lecz chętnie sięgają po nauczanie zdalne. WORD w Poznaniu już zapowiada, że ruszą zapisy on-line. Z kolei w Białymstoku można było zredukować punkty karne przez internet, co łączyło się z wykładami przeprowadzanymi zdalnie. Jak się dowiedziałem podczas inauguracji programu, cieszy się on dużym zainteresowaniem.

Na razie ośrodki pozostawiają kursantów w niepewności i każą oczekiwać na nowe terminy egzaminów. Jak długo potrwa ta sytuacja – nie wiadomo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯