Wstępne podsumowanie polskiego rynku samochodów. Kupujemy więcej mercedesów i bmw niż fiatów i peugeotów
Wstępne dane z liczby rejestracji nowych samochodów pokazują, jak wypadły poszczególne marki w Polsce. Okazuje się, że kupujemy więcej aut prestiżowych niż niektórych popularnych
28.12.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:22
Czy to możliwe, że kupujemy więcej nowych mercedesów niż nissanów i więcej bmw niż fiatów? Tak wynika z danych zaprezentowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego, które można potraktować jako wstępne za cały rok. Zawierają liczby rejestracji od początku roku do 21 grudnia. Co prawda liczby te zmienią się jeszcze nieznacznie do końca roku, ale pozycje poszczególnych marek już raczej nie.
Jak wygląda polski rynek zdominowany przez Skodę? Aut tej marki zarejestrowano w Polsce ponad 60 tys., co jest wynikiem ok. o 13 proc. lepszym od drugiej Toyoty i o ponad 20 proc. lepszym od Volkswagena. Czwarty Opel jest już dość daleko poza pierwszą trójką, ale warto podkreślić, że w gamie tego producenta w 2017 roku zaszły poważne zmiany (pojawiły się nowe crossovery), które mogą się przynieść pozytywne zmiany w 2018, ale też mogły się odbić negatywnie na tym.
Na kolejnych pozycjach znalazły się takie marki jak Ford, Renault, Kia, Dacia i Hyundai. Jednak warto zauważyć, że kilka innych, popularnych marek przegrywa z tymi, które uznaje się za premium.
poz. | marka | liczba rejestracji [do 21 grudnia] | |
---|---|---|---|
1. | Skoda | 60 662 | |
2. | Toyota | 49 590 | |
3. | Volkswagen | 47 445 | |
4. | Opel | 34 792 | |
5. | Ford | 28 017 | |
6. | Renault | 26 735 | |
7. | Kia | 22 486 | |
8. | Dacia | 20 734 | |
9. | Hyundai | 19 416 | |
10. | Mercedes-Benz | 15 903 | |
11. | Nissan | 14 653 | |
12. | BMW | 14 352 | |
13. | Fiat | 13 557 | |
14. | Peugeot | 13 212 | |
15. | Audi | 12 645 | |
16. | Mazda | 11 020 | |
17. | Seat | 10 148 | |
18. | Citroen | 9594 | |
19. | Suzuki | 9293 | |
20. | Volvo | 8798 | |
źródło: Samar |
Wielkim sukcesem można na przykład nazwać dziesiąte miejsce Mercedesa, który wyprzedził Nissana. Dwunaste BMW wypadło lepiej od Fiata i Peugeota, natomiast piętnaste Audi pokonało Mazdę, Seata, Citroëna czy Suzuki. Lexus wygrywa z Mitsubishi, a Porsche z Alfą Romeo.
Przyczyną tego stanu rzeczy jest oczywiście popularność poszczególnych marek we flotach, do których trafiają także auta premium, choć często są one używane prywatnie. Przypominamy, że zakupy flotowe to w Polsce około 70 proc. Zatem importerzy, którzy są mocni wśród takich klientów, są też mocni na całym rynku.