Wstępne podsumowanie polskiego rynku samochodów. Kupujemy więcej mercedesów i bmw niż fiatów i peugeotów

Wstępne dane z liczby rejestracji nowych samochodów pokazują, jak wypadły poszczególne marki w Polsce. Okazuje się, że kupujemy więcej aut prestiżowych niż niektórych popularnych

Mercedesy cieszą się takim wzięciem, że marka zajęła w Polsce dziesiąte miejsceMercedesy cieszą się takim wzięciem, że marka zajęła w Polsce dziesiąte miejsce
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Czy to możliwe, że kupujemy więcej nowych mercedesów niż nissanów i więcej bmw niż fiatów? Tak wynika z danych zaprezentowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego, które można potraktować jako wstępne za cały rok. Zawierają liczby rejestracji od początku roku do 21 grudnia. Co prawda liczby te zmienią się jeszcze nieznacznie do końca roku, ale pozycje poszczególnych marek już raczej nie.

Jak wygląda polski rynek zdominowany przez Skodę? Aut tej marki zarejestrowano w Polsce ponad 60 tys., co jest wynikiem ok. o 13 proc. lepszym od drugiej Toyoty i o ponad 20 proc. lepszym od Volkswagena. Czwarty Opel jest już dość daleko poza pierwszą trójką, ale warto podkreślić, że w gamie tego producenta w 2017 roku zaszły poważne zmiany (pojawiły się nowe crossovery), które mogą się przynieść pozytywne zmiany w 2018, ale też mogły się odbić negatywnie na tym.

Na kolejnych pozycjach znalazły się takie marki jak Ford, Renault, Kia, Dacia i Hyundai. Jednak warto zauważyć, że kilka innych, popularnych marek przegrywa z tymi, które uznaje się za premium.

Najpopularniejsze marki samochodów w Polsce w 2017 roku

[dane wstepne na dzień 21 grudnia]

poz. 

marka

liczba rejestracji

[do 21 grudnia]

1.Skoda60 662
2.Toyota49 590
3.Volkswagen47 445
4.Opel34 792
5.Ford28 017
6.Renault26 735
7.Kia22 486
8.Dacia20 734
9.Hyundai19 416
10.Mercedes-Benz15 903
11.Nissan14 653
12.BMW14 352
13.Fiat13 557
14.Peugeot13 212
15.Audi12 645
16.Mazda11 020
17.Seat10 148
18.Citroen9594
19.Suzuki9293
20.Volvo8798
źródło: Samar

Wielkim sukcesem można na przykład nazwać dziesiąte miejsce Mercedesa, który wyprzedził Nissana. Dwunaste BMW wypadło lepiej od Fiata i Peugeota, natomiast piętnaste Audi pokonało Mazdę, Seata, Citroëna czy Suzuki. Lexus wygrywa z Mitsubishi, a Porsche z Alfą Romeo.

Przyczyną tego stanu rzeczy jest oczywiście popularność poszczególnych marek we flotach, do których trafiają także auta premium, choć często są one używane prywatnie. Przypominamy, że zakupy flotowe to w Polsce około 70 proc. Zatem importerzy, którzy są mocni wśród takich klientów, są też mocni na całym rynku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy