Wstępna lista pretendentów do tytułu European Car of the Year 2013
Zaledwie kilka miesięcy temu mogliście u nas przeczytać o zwycięzcy konkursu European Car of the Year, a już teraz znana jest wstępna lista kandydatów na rok 2013. Kto stanie w szranki w walce o tytuł europejskiego samochodu roku 2013?
13.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:50
Zaledwie kilka miesięcy temu mogliście u nas przeczytać o zwycięzcy konkursu European Car of the Year, a już teraz znana jest wstępna lista kandydatów na rok 2013. Kto stanie w szranki w walce o tytuł europejskiego samochodu roku 2013?
Większość aut, które będą ze sobą konkurować, można już spotkać w salonach. Są jednak wyjątki, takie jak Ford B-Max czy Škoda Rapid, które dopiero wejdą do sprzedaży. Jest to jeden z warunków, które obowiązkowo muszą spełniać kandydaci do tytułu ECOTY. Warto wspomnieć, że samochód, który pretenduje do zwycięstwa w konkursie European Car of the Year, musi być dostępny na przynajmniej 5 rynkach europejskich, a jego szacowana roczna sprzedaż musi przekraczać 5000 egzemplarzy.
Z przedstawionej poniżej listy 57 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych wybierze finałową siódemkę, z której wyłoni zwycięzcę. Zdobywca tytułu European Car of the Year zostanie ogłoszony na marcowych targach samochodowych w Genewie.
Oto lista kandydatów:
- Audi A3
- BMW Serii 3
- Chevrolet Malibu
- Dacia Lodgy
- Fiat 500L
- Fiat Viaggio
- Ford B-Max
- Honda CR-V
- Hyundai i30
- Hyundai Santa Fe
- Kia cee'd
- Kia Optima
- Lancia Flavia
- Lexus GS
- Mazda6
- Mercedes Klasy A
- Mercedes SL
- Mitsubishi Outlander
- Mitsubishi ASX/Citroën Aircross/Peugeot 4008
- Opel Adam
- Opel Mokka
- Peugeot 208
- Porsche Boxster
- Renault Clio
- Renault Zoe
- Škoda Rapid/Seat Toledo
- Smart ED
- Subaru Impreza
- Subaru XV
- Subaru BRZ/Toyota GT86
- Tata Vista
- Toyota Auris
- Toyota Prius Plug-In
- Toyota Prius+
- Volkswagen Golf
- Volvo V40
- Volvo V60 Plug-In
Część samochodów pretendujących do tytułu europejskiego samochodu roku 2013 mieliśmy okazję testować. Już wkrótce kolejne recenzje pozostałych modeli.
Źródło: Samar