Witaminy dla „malucha” – MTM A1 1.6 TDI M‑Cantronic (2010)

MTM dołącza do ABT-a i Sennera, powiększając asortyment swoich aut o Audi A1 wyposażone w mocniejszą, 105-konną wersję silnika z zapłonem samoczynnym (1,6 TDI).

Witaminy dla „malucha” – MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic (2010)
Olgierd Lachowski

13.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:49

MTM dołącza do ABT-a i Sennera, powiększając asortyment swoich aut o Audi A1 wyposażone w mocniejszą, 105-konną wersję silnika z zapłonem samoczynnym (1,6 TDI).

MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.2
MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.2

Do „malucha” Audi proponowane są trzy silniki – dwa benzynowe i jeden diesel. Ten ostatni oferowany jest w dwóch wersjach mocy - 90-konnej i 105-konnej.

Silnik wysokoprężny ma objętość skokową 1,6 l zamkniętą w czterech cylindrach. Ustawiona poprzecznie pod maską jednostka jest wspomagana turbosprężarką. W mocniejszej wersji maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm od 1500 do 2500 obr./min. W cyklu kombinowanym ważący 1140 kg samochód ma zużywać 3,9 l paliwa na 100 km. Prędkość maksymalna to 195 km/h, co do jazdy w mieście w zupełności wystarcza.

MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.3
MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.3

MTM z Wettstetten użyło modułu M-Cantronic w celu poprawienia parametrów silnika. M-Cantronic to seria modułów z oprogramowaniem przeznaczonym specjalnie do silników diesla. Instalacja M-Cantronic w przypadku Audi A1 1,6 TDI trwa godzinę. Wraz z instalacją modyfikacja kosztuje 1283 euro. W zamian silnik dostaje zastrzyk mocy w wysokości 16 KM, a moment obrotowy wzrasta o 32 Nm. Tuner jeszcze nie zmierzył osiągów auta, ale twierdzi, że zużycie paliwa pozostanie na tym samym poziomie co w samochodzie fabrycznym.

Inną dostępną zmianą są 18-calowe felgi (szerokość 8,0”) MTM Bimoto za cenę 1500 euro lub ich komplet wraz z oponami Continental 215/35 R 18 (2322 euro za koła z montażem). Ostatnim punktem listy tunera są tuleje dystansowe zwiększające rozstaw kół o 20, 30 lub 40 mm (cena 147 euro za dwie sztuki).

MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.5
MTM A1 1.6 TDI M-Cantronic fot.5

Za wszystko trzeba zapłacić około 3800 euro, co nie jest wcale niską kwotą. Jak na razie MTM nie opracowało mocniejszych pakietów do tego silnika, za to w toku są prace nad modyfikacją 185-konnej jednostki 1,4 TFSI.

Dane techniczne


Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 121 KM 4200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 75,72 KM/l (seryjny – 65,71 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 282 Nm przy 2000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 18\ Bimoto
  • Koła tylne: 8,0 x 18\ Bimoto
  • Opony przednie: 215/35 R 18
  • Opony tylne: 215/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1140 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,42 kg/KM (seryjny – 10,86 kg/KM)
  • Długość: 3954 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Wysokość: 1416 mm
  • Rozstaw osi: 2469 mm

Koszty (ceny z montażem):

  • Chip M-Cantronic: 1283 euro
  • Komplet kół: 2232 euro
  • Tuleje dystansowe (4 sztuki): 294 euro

RAZEM: max.: 3809 euro[block position="inside"]8600[/block]

Źródło: mtmmtmfrance (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)