W końcu zobaczyliśmy Tonale. Ten model ma uratować Alfę Romeo

Długo przyszło nam czekać na Tonale. Dla Alfy Romeo to kluczowy model, który będzie konkurował w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku motoryzacyjnego. Styl, mocna hybryda plug-in i NFT – oto czym Włosi chcą przekonać do siebie klientów.

Tonale nie odbiega znacząco od konceptu - może jest nieco bardziej "napompowane"
Tonale nie odbiega znacząco od konceptu - może jest nieco bardziej "napompowane"
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

08.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:24

O Tonale mówiło się jeszcze za czasów Sergio Marchionne. Kompaktowy SUV, który miał być głównym uderzeniem wracającej z niebytu marki, długo nie mógł wyjść z fazy konceptu.

Jeszcze rok temu premiera Tonale została przesunięta. Nowy dyrektor zarządzający Alfy, Jean-Philippe Imparato, nie był zadowolony z wyników osiąganych przez układ hybrydowy. Teraz najwyraźniej udało się poprawić braki, bo Włosi pochwalili się nowym modelem.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale© mat. prasowe

Tonale czerpie z najważniejszych osiągnięć marki. Weźmy chociażby kultowe felgi wywodzące się z 33 Stradale, światła przypominające te umieszczone w SZ Zagato czy linię na boku, która według twórców ma imitować Giulię GT. Tonale ma 4,53 m długości i 1,6 m wysokości. Sam wygląd nie jest jednak zaskoczeniem – wersja produkcyjna mocno opiera się na koncepcie znanym już od lat.

W środku – co oczywiste – królują ekrany mające 12,3 oraz 10,25 cala. Wyświetlacz prezentujący zegary umieszczono w charakterystycznych tubach. Sam projekt deski jest klasyczny, ale twórcy twierdzą, że Tonale ma trafić również do młodszych klientów. Stąd też wykonanie tapicerki z np. neoprenu, który zazwyczaj spotykany jest w sportowych strojach.

Alfa Romeo Tonale - wnętrze
Alfa Romeo Tonale - wnętrze© mat. prasowe

Tonale będzie dostępne z układami hybrydowymi. Podstawowa jednostka napędowa ma pojemność 1,5 l i generuje, w zależności od wersji, 130 lub 150 KM. W przeciwieństwie do konkurencji specjalizującej się w hybrydach od lat, silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Jeśli to za mało, w gamie znajdzie się też hybryda plug-in oparta na motorze 1,3 l. Tu mamy do dyspozycji napęd na cztery koła (tylna oś ma napęd elektryczny) i 275 KM mechanicznych.

Jean-Philippe Imparato wstrzymał premierę Tonale właśnie z racji niezbyt konkurencyjnego układu hybrydowego. Teraz, patrząc na ten aspekt, Alfa Romeo Tonale błyszczy na tle konkurencji. Na samej energii elektrycznej przejedziemy nawet 80 km po mieście i 60 km w cyklu mieszanym. To powinno wystarczyć do codziennego transportu. Ofertę dopełnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 130 KM.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale© mat. prasowe

Co jeszcze? Cóż, Włosi zdecydowali się na wprowadzenie NFT – niepodrabialnego paszportu auta opartego na technologii blockchain. Jeśli nie jesteście na bieżąco z nowymi technologiami, w olbrzymim skrócie polega to na zapisaniu historii auta (serwisów, usterek, przebiegu itp.) w niepodrabialnej bazie danych. W momencie gdy będziecie chcieli kupić używane Tonale, wszystkie informacje będą dostępne jak na dłoni. To ma pomóc w utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej auta.

I to właśnie na utrzymaniu wartości chce skupić się Alfa Romeo. Producent zapewnia pięcioletnią gwarancję (i nawet ośmioletnią ochronę w przypadku akumulatorów) i wysoką jakość obsługi w przypadku używanych alf. Produkcja ma mieć miejsce w obiekcie w Pomigliano d’Arco w pobliżu Neapolu. Auta mają trafić na rynek w połowie 2022 roku. Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)