"W 2010 roku chcemy się dalej rozwijać" - mówi prezes Audi

"W 2010 roku chcemy się dalej rozwijać" - mówi prezes Audi

"W 2010 roku chcemy się dalej rozwijać" - mówi prezes Audi
Michal Grygier
07.01.2010 13:15, aktualizacja: 07.01.2010 14:15

Na świecie jest wielu producentów motoryzacyjnych. Większość z nich ledwo co przędzie, część nie ma pomysłu na przyszłość. Jest jednak również kilka firm, które tworzą, patrzą w przyszłość i generalnie cokolwiek wypuszczą, sprzedaje się na pniu.

Poniżej zestaw pochwał i chwalenia się, który przesłało Audi na swój temat. Mowa w nim o planach oraz osiągnięciach roku ubiegłego.

Zapraszam do lektury.

„Mimo, że skutki globalnego kryzysu ekonomicznego będą jeszcze w tym roku odczuwane, w 2010 chcemy się dalej rozwijać”– zapowiedział Prezes Zarządu AUDI AG Rupert Stadler. Audi może przy tym opierać się na stabilnym fundamencie: Początkowo przedsiębiorstwo zaplanowało na 2009 rok sprzedaż w wysokości 900.000 samochodów. W listopadzie cel ten został podwyższony do 925.000 aut. Ponadto firma osiągnęła we wszystkich czterech kwartałach wyraźnie dodatni wynik operacyjny.

„Jeszcze na początku roku panowała wszędzie wielka niepewność. Jednak wszyscy zatrudnieni w Audi z zaangażowaniem pracowali, byśmy mogli wypaść lepiej, niż konkurencja” – podsumował Stadler 2009 rok. Do pozytywnego trendu w sprzedaży obok popytu na Audi Q5, Audi A6 i rodzinę Audi A5 przyczyniły się także doskonałe wyniki na największym zagranicznym rynku – w Chinach. Tam Audi już w ostatnim tygodniu października osiągnęło poziom równy łącznej sprzedaży w 2008 roku (119.598 aut).

Dobre wyniki sprzedaży wpłynęły także pozytywnie na wynik finansowy 2009. Wbrew negatywnemu trendowi na rynku Audi rozpoczęło rok 2009 z wyraźnie dodatnim wynikiem operacyjnym wynoszącym w pierwszym kwartale 363 miliony euro.

Łącznie w pierwszych trzech kwartałach Audi wypracowało wynik operacyjny w wysokości 1.172 milionów euro, co odpowiada rentowności operacyjnej sprzedaży 5,4 procent – w kryzysowym roku 2009 jest to najlepsza wartość w branży. Wynik czwartego kwartału przewyższy nawet wynik trzeciego kwartału (348 milionów euro). W ten sposób postawiony na początku roku cel – uzyskanie wyraźnie dodatniego wyniku finansowego – zostanie osiągnięty.

Uroczystości jubileuszowe z okazji setnych urodzin marki pozostaną na długo w pamięci. Na gali, która odbyła się 16 lipca w Ingolstadt, 1.800 zaproszonych gości wysłuchało przemówienia kanclerz Angeli Merkel, było świadkami odsłonięcia nowego Audi A5 Sportback i podziwiało grę chińskiego pianisty Lang Lang na fortepianie Audi Design. W kolejnym jubileuszowym tygodniu publiczności z Ingolstadt muzycznych wrażeń dostarczył zespół „Die Fantastischen Vier” a na historycznym Donauring można było podziwiać zabytkowe samochody wyścigowe. Punktem końcowym uroczystości były impreza „60 lat Audi w Ingolstadt” oraz święto miasta i zakładu w Neckarsulm, które odbyły się jesienią.

audi-e-tron
audi-e-tron

Również ze sportowego punktu widzenia rok 2009 przyniósł wspaniałe chwile. Pod koniec lipca na monachijskiej Allianz Arena o tytuł w Audi Cup walczyły cztery doskonałe drużyny piłkarskie: AC Milan, Boca Juniors, FC Bayern Monachium i Manchester United. Ostatecznie zwycięstwo w rozgrywanym

po raz pierwszy turnieju wywalczyła drużyna z Monachium. Także w sporcie motorowym Audi zaznaczyło swoją obecność i kontynuowało pełną sukcesów historię: Timo Schneider obronił tytuł DTM i w ten sposób Audi jako pierwsza marka odnotowało hattrick w tej serii wyścigów.

O pierwsze miejsce toczyła się walka również w Audi Efficiency Challenge A to B. Jednak w tym przypadku nie było istotne najszybsze dotarcie do mety, lecz zużycie jak najmniejszej ilości paliwa. Podczas ośmiodniowej trasy z A na norweskich Lofotach do Bee w północnych Włoszech wyniki spalania udowodniły doskonałą efektywność całej palety modeli Audi. Absolutnym zwycięzcą zostało Audi A3 1.6 TDI, które zużyło tylko 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów – znacznie mniej od podanej normy: 3,8 litra.

Efektywność  w Audi należy do wyposażenia seryjnego. Udowadnia to także zwycięstwo w plebiscycie „Green Car of the Year Award”, które Audi A3 TDI zapewniło sobie na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Ten tytuł jest tylko jednym z wielu zdobytych w jubileuszowym roku.

Pierwsze miejsca w badaniach marek „AutoMarxX” prowadzonych przez ADAC (najlepsza marka samochodowa Niemiec), „Auto Trophy 2009” lub wyróżnienie Audi A5 „Złotą Kierownicą” przez „Bild am Sonntag” podkreślają sukcesy producenta z Ingolstadt. Fakt, że Audi wzbudza zainteresowanie nie tylko klientów, lecz także przyszłych ekspertów, udowadniają badania firmy doradczej Trendence oraz Universum: dla studentów kierunków inżynierskich niemieckich uniwersytetów marka z czterema pierścieniami nadal pozostaje najbardziej interesującym pracodawcą.

Audi zakończyło rok mocnym uderzeniem: nowe Audi A8 świętowało swoją światową premierę w wyjątkowym otoczeniu miasta sztuki i designu – w Miami. Nowy okręt flagowy marki został zaprezentowany w ramach wernisażu „The Art of Progress” pośród wybranych dzieł sztuki w specjalnie w tym celu postawionym Audi Pavillon. Sportowa luksusowa limuzyna była jednak tylko jednym z wielu nowych produktów: w 2009 roku marka z czterema pierścieniami wprowadziła na rynek sześć kolejnych modeli. Audi pokazało także swoją wizję przyszłości: na IAA 2009 przedsiębiorstwo zaprezentowało model studyjny Audi e-tron, elektryczny wyczynowy samochód sportowy, którego produkcja w krótkiej serii rozpocznie się już w 2012 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Pół miliona Audi A1
Pół miliona Audi A1
Wojciech Kaczałek
Czy powstanie Audi A2?
Czy powstanie Audi A2?
Jan Szczeniowski
Audi chce się bawić
Audi chce się bawić
Bartosz Pokrzywiński
Komentarze (0)