VW Polo BlueMotion i nowy silnik 1.2 TDI

Volkswageny ze znaczkiem BlueMotion od kilku lat wyznaczają standardy, spalając śladowe ilości paliwa. Niemiecki producent oficjalnie zaprezentował nową jednostkę wysokoprężną 1.2 TDI, która trafi pod maskę ekonomicznej wersji Polo. 3.3-litra na setkę? Żaden problem!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Volkswageny ze znaczkiem BlueMotion od kilku lat wyznaczają standardy, spalając śladowe ilości paliwa. Niemiecki producent oficjalnie zaprezentował nową jednostkę wysokoprężną 1.2 TDI, która trafi pod maskę ekonomicznej wersji Polo. 3.3-litra na setkę? Żaden problem!

Debiut nowej jednostki napędowej zapowiadany był już w zeszłym roku. Jednak jeżeli ktoś chciał kupić nowe Polo BlueMotion, to do tej pory Volkswagen oferował to auto jedynie z czterocylindrowym silnikiem 1.6 TDI o mocy 90 koni mechanicznych. Taka Polówka spala średnio 3.7-litra oleju napędowego na sto kilometrów i w najtańszej wersji Comfortline z trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje obecnie 57.240 złotych.

Na Vienna Motor Symposium niemiecki producent zaprezentował najmniejszego Wilczka z całkiem nowym, trzycylindrowym silniczkiem o pojemności 1.2-litra. Jednostka ta generuje moc 75 koni mechanicznych i 180 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 2000 obrotów. Polo z tym silnikiem było zaprezentowane na zeszłorocznym salonie w Genewie, jako model koncepcyjny.

Trzycylindrowy motor 1.2 TDI korzysta z tej samej technologi common-rail, co większe jednostki wysokoprężne Volkswagena, 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. Polo z tym silniczkiem spala średnio zaledwie 3.3-litra na sto kilometrów, emitując do atmosfery 87 g CO2 na jeden przejechany kilometr.

Polo BlueMotion z nową jednostką napędową będzie dostępne jeszcze w tym roku. Ciekawe czy wzrośnie jego cena.[block position="inside"]9054[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀