Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach

Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach

Dla Szwedów tytuł na pewno nie był zaskoczeniem.
Dla Szwedów tytuł na pewno nie był zaskoczeniem.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volvo
Michał Zieliński
19.04.2018 14:17, aktualizacja: 14.10.2022 14:40

Jaka marka produkuje najbezpieczniejsze auta na świecie? Prawdopodobnie odpowiesz Volvo i nie będzie to zły strzał. Ostatni raport z Wielkiej Brytanii pokazał, jak bezpieczne są szwedzkie auta, a konkretnie model XC90.

Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja flagowego SUV-a z Göteborga, a jego poprzednik trafił do Wielkiej Brytanii w 2002 roku. Przez 16 lat na wyspiarskie drogi wyjechało ponad 50 tys. egzemplarzy tego samochodu. Nie byłoby w tym nic niesamowitego, gdyby nie fakt, że w żadnym z tych 50 tys. egzemplarzy nie zginął człowiek.

Bezpieczeństwo to jeden z podstawowych tematów, gdy przychodzi do wyboru samochodu. Tak, cena, wyposażenie i koszty utrzymania są ważne, ale umówmy się – nikt z nas nie kupi auta, które kiepsko wypada w testach zderzeniowych. Jednocześnie wiele osób wątpi w ich rzetelność. Producentom zarzuca się, że projektują modele tak, by przechodziły przez te próby śpiewająco. Dlatego tym bardziej warto mówić o osiągnięciu Volvo.

Twórcą raportu jest niezależny instytut Thatcham Research, a wyniki opublikował brytyjski The Telegraph. Jako główny powód tak świetnego rezultatu Szwedów, badacze wskazują wczesną implementację zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w XC90. Nawet starsze egzemplarze SUV-a są w stanie ostrzec kierowcę o potencjalnym zderzeniu – coś, co dzisiaj powoli staje się standardem.

Volvo od lat jest pionierem w kwestii bezpieczeństwa. Jednym z najważniejszym wynalazków, jakie wprowadzili na rynek, są nowoczesne pasy. To również Szwedzi jako pierwsi oferowali system wykrywania zagrożenia w tzw. martwym polu oraz kurtyny powietrzne.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)