Volkswagen wprowadza filtr cząstek stałych dla silników benzynowych

Fitry cząstek stałych dotychczas były domeną silników diesla. Niebawem jednak, za sprawą Volkswagena ma się to zmienić. Niemiecki koncern pracuje właśnie nad rozwiązaniem dla jednostek benzynowych, które zagości w samochodach już w przyszłym roku.

Obraz
Aleksander Ruciński

Afera spalinowa sprawiła, że Volkswagen robi wszystko, aby odbudować swój wizerunek. Zwiększone nakłady na samochody elektryczne, stopniowe odchodzenie od diesli na niektórych rynkach, czy wspomniany filtr cząstek stałych dla benzyniaków są tego najlepszym przykładem. Pierwsze auta z bezpośrednim wtryskiem benzyny i systemem oczyszczania spalin trafią na rynek już w przyszłym roku.

Inżynierowie Volkswagena zapewniają, że tzw. GPF-y (Gasoline Particular Filter) pozwolą obniżyć emisję cząstek sadzy nawet o 90%. Mowa tu o silnikach TSI oraz TFSI masowo stosowanych w większości pojazdów koncernu Volkswagena. Szacuje się, że do 2022 roku w tę technologię wyposażone będzie aż 7 mln pojazdów.

Niemcy stale dążą do ograniczenia emisji szkodliwych substancji. Oprócz filtrów cząstek stałych koncern pracuje również nad nowymi katalizatorami. Mimo to odbudowanie ekologicznego wizerunku marki będzie bardzo trudne. Pewnym jest, że Volkswagen musi teraz podchodzić do wszystkich rozwiązań najuczciwiej jak to możliwe, bez żadnych sztuczek w postaci nielegalnego oprogramowania itd.

Przedstawiciele koncernu twierdzą, że najnowsze jednostki Volkswagena są najbardziej ekologicznymi w swoich klasach, a dodanie kolejnych rozwiązań dodatkowo poprawi sytuację. Jedno jest pewne - niższy poziom emisji spalin, to bardziej skomplikowana konstrukcja silnika i jego osprzętu. Biorąc pod uwagę problemy z filtrami cząstek stałych w niektórych dieslach, istnieje ryzyko podobnych wpadek w nowych jednostkach benzynowych, dotychczas wolnych od takich rozwiązań.

Na razie nie wiadomo, czy inne koncerny pójdą drogą Volkswagena i rozważą stosowanie GPF w swoich autach. Jeśli tak się stanie, za kilka lat filtr cząstek stałych będzie standardowym elementem osprzętu większości silnikow spalinowych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł