Volkswagen wprowadza filtr cząstek stałych dla silników benzynowych

Fitry cząstek stałych dotychczas były domeną silników diesla. Niebawem jednak, za sprawą Volkswagena ma się to zmienić. Niemiecki koncern pracuje właśnie nad rozwiązaniem dla jednostek benzynowych, które zagości w samochodach już w przyszłym roku.

Obraz
Aleksander Ruciński

Afera spalinowa sprawiła, że Volkswagen robi wszystko, aby odbudować swój wizerunek. Zwiększone nakłady na samochody elektryczne, stopniowe odchodzenie od diesli na niektórych rynkach, czy wspomniany filtr cząstek stałych dla benzyniaków są tego najlepszym przykładem. Pierwsze auta z bezpośrednim wtryskiem benzyny i systemem oczyszczania spalin trafią na rynek już w przyszłym roku.

Inżynierowie Volkswagena zapewniają, że tzw. GPF-y (Gasoline Particular Filter) pozwolą obniżyć emisję cząstek sadzy nawet o 90%. Mowa tu o silnikach TSI oraz TFSI masowo stosowanych w większości pojazdów koncernu Volkswagena. Szacuje się, że do 2022 roku w tę technologię wyposażone będzie aż 7 mln pojazdów.

Niemcy stale dążą do ograniczenia emisji szkodliwych substancji. Oprócz filtrów cząstek stałych koncern pracuje również nad nowymi katalizatorami. Mimo to odbudowanie ekologicznego wizerunku marki będzie bardzo trudne. Pewnym jest, że Volkswagen musi teraz podchodzić do wszystkich rozwiązań najuczciwiej jak to możliwe, bez żadnych sztuczek w postaci nielegalnego oprogramowania itd.

Przedstawiciele koncernu twierdzą, że najnowsze jednostki Volkswagena są najbardziej ekologicznymi w swoich klasach, a dodanie kolejnych rozwiązań dodatkowo poprawi sytuację. Jedno jest pewne - niższy poziom emisji spalin, to bardziej skomplikowana konstrukcja silnika i jego osprzętu. Biorąc pod uwagę problemy z filtrami cząstek stałych w niektórych dieslach, istnieje ryzyko podobnych wpadek w nowych jednostkach benzynowych, dotychczas wolnych od takich rozwiązań.

Na razie nie wiadomo, czy inne koncerny pójdą drogą Volkswagena i rozważą stosowanie GPF w swoich autach. Jeśli tak się stanie, za kilka lat filtr cząstek stałych będzie standardowym elementem osprzętu większości silnikow spalinowych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟