Volkswagen obniża cenę najmniejszego elektryka. Nadal jest drogi

Oferowany od 2013 roku elektryczny Volkswagen e-up! stał się tańszy o kilkanaście tys. zł, lecz nie oznacza to, że mówimy o okazji. Jego cena nadal przekracza psychologiczną barierę 100 tys. zł. Obniżki nie są dziełem przypadku.

Elektryczne Volkswageny można poznać po charakterystycznych światłach do jazdy dziennejElektryczne Volkswageny można poznać po charakterystycznych światłach do jazdy dziennej
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Mały elektryczny e-up! kosztuje teraz 101 790 zł, co jest obniżką aż o 15 400 zł. Ma moc 82 KM, ale jak to w autach z silnikami elektrycznymi, moment obrotowy dostępny jest od razu, przez co e-up! sprawia wrażenie niezwykle zrywnego. Do 60 km/h przyspiesza w 4,9 s, a na zatłoczonych ulicach miast ciężko o rozwinięcie wyższej prędkości. Zasięg w cyklu mieszanym określony jest na 134 km. Dla porównania elektryczny e-Golf kosztuje 165 690 zł i według pomiarów WLTP ma 230 km zasięgu.

Tak znacząca obniżka wydaje się interesująca, lecz była do przewidzenia. Pod koniec 2018 roku ceny modelu e-up! spadły o 4 tys. euro w Niemczech, z kolei na Wyspach Brytyjskich Volkswagen zmodyfikował cennik, przez co najmniejszym niemieckim elektrykiem można było wyjechać za 6 tys. funtów mniej. Skąd taka polityka cenowa?

Volkswagen e-up!
Volkswagen e-up! © mat. prasowe

Przede wszystkim w 2019 roku można spodziewać się premiery elektrycznej Skody e-Citigo, czyli bliźniaczej konstrukcji, która z racji rozwoju technologii będzie mogła pochwalić się większym zasięgiem niż e-up!. Ponadto, stoisko Volkswagena na salonie samochodowym w Genewie ma być zdominowane przez nową, elektryczną rodzinę I.D. Nie można też zapomnieć, że podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec 2018 roku pojawiła się informacja, że Volkswagen chce wypuścić na rynek kolejną generację modelu e-up!, która – co chyba oczywiste – przejedzie na jednym ładowaniu większy dystans.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥