Volkswagen (jeszcze) nie żegna spalinówek. Właśnie pokazał nowy silnik 1.5 TSI evo2

Volkswagen jest jednym z producentów, którzy najmocniej inwestują w elektryfikację. Nie oznacza to jednak – przynajmniej na razie – całkowitego zaprzestania rozwoju silników spalinowych. Przykładem jest benzynowy 1.5 TSI evo2.

Volkswagen T-ROC będzie pierwszym modelem, który dostanie nowy silnikVolkswagen T-ROC będzie pierwszym modelem, który dostanie nowy silnik
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński
4

Jak sama nazwa wskazuje, 1.5 TSI evo2 jest ewolucją oferowanego dotychczas, bardzo popularnego silnika, który znalazł szerokie zastosowanie w wielu modelach koncernu. Z nową odsłoną będzie podobnie – w pierwszej kolejności trafi pod maskę Volkswagena T-Roc'a.

Czterocylindrówka 1.5 TSI to sprawdzona konstrukcja, która w wydaniu evo2 została udoskonalona o rozwiązania z zakresu wydajności i ekologii. Dzięki wprowadzonym poprawkom powinna charakteryzować się mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo oraz lepszymi wynikami emisji spalin.

To możliwe m.in. dzięki zastosowaniu trójdrożnego katalizatora i filtra cząstek stałych zintegrowanych w jednym module. Takie rozwiązanie nie tylko owocuje niższymi zanieczyszczeniami, ale i pozwala producentowi w większym stopniu uniezależnić się od dostawców rzadkich metali.

Volkswagen 1.5 TSI evo2
Volkswagen 1.5 TSI evo2 © mat. prasowe / VW

150-konny motor nadal będzie współpracował z systemem dezaktywacji cylindrów, który teraz zmienił nazwę z Active Cylinder Management na ACTplus. Ma działać szybciej, częściej i bardziej płynnie, faworyzując wykorzystanie pierwszego i czwartego cylindra w zakresie niskich i średnich obrotów.

Jednostka pozwoli Volkswagenowi spełnić najbardziej rygorystyczne normy emisji dla silników spalinowych. Będzie też łączona z napędem elektrycznym, zasilając przyszłe hybrydy plug-in. Zgodnie z zapowiedziami, łączna moc takiego zestawu wyniesie nawet 272 KM. Pierwsze przykłady zadebiutują już w 2023 roku.

Niemcy przypominają, że prace rozwojowe nad silnikami spalinowymi mają na celu przystosowanie ich do normy Euro 7. W żaden sposób jednak nie wpływają na plany związane z elektromobilnością. Producent liczy, że do końca dekady samochody zasilane prądem będą stanowić aż 70 proc. sprzedaży.

Wybrane dla Ciebie

Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii